Zolpidem a těhotenství
Lilla
Dobrý den,
jsem těhotná 6.tt, než jsem zjistila, že jsem těhotná užívala jsem 1 a 1/4 tbl. Stilnoxu na spaní. Nyní se ho snažím neužívat, ale bez 1/4 tbl. na noc neusnu. Vadí tato dávka v graviditě?Jiné léky neužívám. Moc děkuji.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lillo,
děkujeme za Váš dotaz.
Ohledně užívání Stilnoxu v průběhu těhotenství je potřeba mluvit s lékařem, který Vám tento lék předepisuje. Zvážit, zda je lék vhodný v těhotenství, případně hledat alternativy, které jsou v těhotenství zcela bezpečné.
V příbalové letáku léku Stilnox se uvádí pouze možný dopad na novorozence v případě, že byl lék užíván v pozdní fázi těhotenství. Hrozí rizika jako podchlazení,snížené svalové napětí a povrchové dýchání.
V případě, že matka užívá lék dlouhodobě a ve vyšších dávkách, pak také abstinenční příznaky a dechová nedostatečnost.
Obecně - užívání léků, které ovlivňují centrální nervový systém, je v těhotenství potřeba konzultovat vždy s lékařem a dbát jeho pokynů, z důvodů jejich možného vlivu na vývoj dítěte.
Pokud lék získáváte jinou cestou, než od lékaře, doporučovala bych Vám, obrátit se na nejbližší Adiktologickou poradnu, ve které bývá součástí týmu psychiatr. Ten by s Vámi mohl probrat Vaši nespavost a vhodnou léčbu v průběhu těhotenství.
Adiktologickou poradnu můžete vyhledat pomocí Mapi pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Snad se mi podařilo na Vaši otázku odpovědět, pokud byste měla ještě jakýkoliv dotaz, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Přeji Vám a Vašemu děťátku jen vše dobré!
Za Drogovou poradnu Andula Novotná