poradte mi
pavel
nejako neverim nerozumim, nechapu, a nepamatuju si proc bych mel prestat kourit marihuanu. to co si pamatuju a ceho jsem si vedom je ze drogy skodi zdravi. Nechci je uzivat, ale nevim zda se mi to nekdy povede. bojim se ze nikdy kourit neprestanu protoze neverim dopadum drogove zavislosti. Existuje nejaky jednocuchy zpusob ktery pochopim a tim padem prestanu. Nebo je moznost ze se mi to nikdy nepovede. byl jsem i pul roku v lecebne ale nepochopil jsem lecbu. muze to byt tim ze jsem proste hloupy a diky tomu do smrti nepochopim proc mam prestat..

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
chápu, že máte nejasnosti okolo ukončení kouření marihuany. Většina lidí začne uvažovat o abstinenci, když má z užívání více problémů než stavů, kvůli kterým začal užívat.
To, že drogy škodí zdraví je celkem jasné. Možná je dobré vědět, v čem mi škodí marihuana - ztráta krátkodobé paměti, plicní onemocnění, toxická psychoza.
Pokud se dostanete do fáze závislosti, tak už abstinování není o tom, že si řeknete, že přestanete a tím to končí.
Bohužel je třeba uvědomit si, kdy a za jaké příležitosti sahám po droze, co jsou spouštěče - vnější (co se děje okolo mě) a vnitřní (v jakém jsem rozpoložení), rizikové situace, pracovat s chutěmi - co dělat místo toho, abych si dal drogu. Tomu se říká prevence relapsu.
To, že jste nepochopil tuto léčbu ještě neznamená, že jste hloupý, možná jste jen neměl jasno v tom, co vlastně chcete.
Možná nejjednodušší způsob, jak se rozhodnout je udělat si seznam pro abstinenci (proč přestat) a proti (co mi to přináší). V tom potom uvidíte, jak se rozhodnout.
Protože to je hlavně o vašem rozhodnutí, co vlastně chcete.
Přeji hezký den, Dana Pěčová