zadržení
Roman
Dobrý den,zajímalo by mne na základě čeho policie zadržuje dýlery či vařiče drog.Musí někdo na tyto pachatele podat trestní oznámení aby mohla policie jednat či jak to je?Může policie využít i zprávy ze soukromého chatu?Je policie připojená i na soukromé chaty na soc. sítích jako fb nebo ig?Zajímá mne tato problematika.Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Romane,
ano - policie podezřelého zadrží většinou po udání. Většinou to ale nebývá hned. Policie se nejdříve snaží shromáždit důkazy. Takovými důkazy mohou být například další svědectví, případně odposlechy a kopie komunikací. Policie odposlouchává především hovory a sms přes operátory, není pravděpodobně ale problém číst a jako důkazy archivovat i jiné chaty na internetu. Tyto kounikace mohou být bezpečnější, protože je může kdokoliv vést pod nějakou přezdívkou nebo jiným profiem. Komunikace přes sms je vázaná na číslo, které někdo využívá na své jméno. Takže ano, sms zprávy a nahrané telefonní hovory mohou být použity jako důkazy.
Snad jsem vám odpověděla na to co vás zajímalo.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková