Drogy a sex
Barbora
Dobry den,já (26let) žiju s přítelem (40let), který měl asi za posledních 20 let sex na drogach,vzdy si dal čáru buď koksu nebo perniku.Bez drog nemá chuť na sex, nebo prý má ale prostě nespí semnou.. Jak to mame řešit?už se trapim 2 roky.. o všem s ním mluvim,uz několikrát jsme to probírali ze se to musi zmenit ze sex potřebuju!Prosim o radu!je to na léčení?nebo nejakou poradnu prosim poradte jsme z prahy

Odpověděl: Amrit Sen
Barboro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Díky za otevřenost, dobře, že píšete. Chápu Vaše trápení, 2 roky jsou dlouhá doba. Soužití s člověkem, který k intimnímu životu potřebuje drogy a ani tak ho s Vámi neprožívá, musí být těžké a smutné, navíc mám za to, že intimní život nebude jediným trápením, které ve vztahu prožíváte.
Jde o choulostivá témata a jak jsem psal, těžkostí bude zřejmě více. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Má li se ve vztahu něco zlepšit, musí na tom pracovat oba. Nemám na mysli, že byste měla partnera v tuto chvíli k něčemu nutit, nejužitečnější co teď můžete především pro sebe i pro vztah udělat, je vyhledat odbornou podporu a pomoc, kontaktovat pracovníky specializovaných služeb pro partnery a blízké uživatelů návykových látek a o všem si v klidu osobně promluvit.
Doporučuji vám zavolat do naší specializované poradny pro partnery a domluvit si termín schůzky, poskytované služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak s přítelem komunikovat, jak ošetřit sebe, jakých chyb se vyvarovat a jak se lze pokusit podpořit motivaci partnera ke kontaktu se specialisty, na které Vám pracovníci v případě potřeby ochotně poskytnou kontaktakty. Můžete si sjednat průběžnější poradenské konzultace a další služby, které můžete využít, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Rozhodně nezůstávejte v náročné situaci sama, proto Vám zároveň doporučuji o trápení také otevřeně promluvit s někým z blízkých, rodiny, nebo přátel, mimo okruh uživatelů návykových látek, uleví se Vám.
Kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud se napoprvé nedovoláte, pracovníci právě konzultují s přítomnými klienty a zavolají Vám v nejbližším možném čase zpět.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chemsex
http://www.hiv-prevence.cz/zakladni-informace-o-chemsexu.html
https://www.aplp.cz/chemsex-jako-sexualizovane-uzivani-navykovych-latek/
http://sestryvecneradosti.cz/?p=845
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10520528904-queer/216562210900013-chemsex-po-cesku/
Přeji Vám i příteli vše dobré,
kdykoli napište, držím palce!
Amrit Sen