Léčba s dítětem ambulancne
Katte
Dobrý den, mám 2leteho syna a jsem závislá na pervitinu. Prošla jsem již 2 léčbami, vím a tak nějak vše znám co se děje okolo mě a vím co bych měla dělat abych nebrala, ale nedokážu v sobě najít to první odhodlání a říct si že dneska už nebudu... Je možnost léčby ambulantně s dítětem? Nebo budeme muset do komunity? A když to oficiálně přiznám, že se chci jít léčit, nemůže mi ho nikdo vzít? A co když jeho otec řekne že naše dítě nemá nic společného s drogami ať se jdu léčit sama, bude ode mě hodně sobecké chtít si ho vzít s sebou? Nevím jestli bych tu léčbu dala s takovým odcizení... Je pro mě všechno.. Dekuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Katte,
moc díky za Váš dotaz. Je skvělé, že chcete Vaši situaci řešit. To je dobrý start!
Ambulantní léčbu pro matky s dětmi nabízí Denní stacionář SANANIM. Matka může v průběhu léčby pobývat se svým dítětem v Dětském centru při Thomayerově nemocnici v Krči s tím, že dítě ráno předá do školičky v Centru a odpoledne si ho, po návratu ze stacionáře přebírá do své péče.
Více informací by Vám předali kolegové z Denního stacionáře:
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
Terapeutické komunity, které nabízejí možnost léčby matky společně s dítětem, existují v ČR dvě, Terapeutická komunita Karlov a Teareputická komunita v Podcestném Mlýně.
Více informací o Karlovu:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Více informací o Podcestném Mlýnu:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/#1536088998588-57ed8aee-a5e7
Pokud byste o nástupu do komunity uvažovala, obraťte se na nejbližší Kontaktní centrum, které by Vám s nástupem pomohlo. Nejbližší Káčko najdete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Pracovníci Kontaktního centra by pak zjistili přesný postup přednástupní přípravy a pomohli Vám zařídit vše potřebné.
To, zda zvolit ambulantní či pobytovou léčbu, závisí na více okolnostech. Pobytová léčba je vhodnější pro dlouhodobější uživatelky, které nemají vyhovující a podporující zázemí, často po opakovaných léčbách. Ambulantní léčba je naopak určena spíše maminkám z podporujících rodin, které nemají tak dlouhou drogovou historii, často se u nich jedná o prvoléčbu.
K Vašim dalším otázkám: nevím, zda již s OSPODem spolupracujete či nikoliv. Pokud již s OSPOD spolupracujete, je pro nástup do komunity nutný jejich souhlas s pobytem dítěte. Pokud s OSPOD nespolupracujete a nemáte spolupráci nařízenu, nikdo Váš nástup do komunity nahlašovat nebude, nemusíte se obávat.
Nutný k nástupu je ale také souhlas otce dítěte, pokud je uveden v rodném listu. Úplně chápu, že chcete být po dobu léčby s Vaším dítětem, je to asi také Vaše velká motivace ke změně. Pokud by se otec zdráhal, je možno se například domluvit na společné schůzce v Kontaktním centru a celou situace s ním probrat s pomocí místních pracovníků.
Jestliže jste z Prahy nebo ji máte blízko a chtěla byste si popovídat o Vaší situaci osobně, včetně možností, které se Vám nabízejí, můžete se obrátit na Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová už řadu let pomáhá maminkám, které mají zkušenosti s užíváním návykových látek, může Vám také předat informace ke komunitě Karlov nebo prostě jen vyslechnout a podpořit.
Ilona Preslová
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Snad Vám moje odpověď takto stačí, pokud by Vás ještě něco napadalo, pište, budu ráda.
Držím Vám palce a přeji ať se daří!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná