Nitrožilní aplikace
Ejwička
Dobrý den,nikdy sem o tomhle nikde neslyšela ani nikde nečetla,vlastně ani by mě nenapadlo,že se něco takového může vůbec stát,dokud sem to nezažila na vlastní kůži.Když sem si šla aplikovat pervitin už po pátý(to se stane jen zřídka,většinou je aplikace dvakrát za týden)měla sem už abces ze čtvrté aplikace,píchla sem tedy jehlu těsně pod něj.Divila sem se,že sem téměř hned natáhla krev.Začnu tedy stlačovat píst směrem dolů,když v tom mi začne piko vytíkat ven z vpichu po ruce.Nevěřila sem vlastním očím a proto se znovu přesvědčila a natáhla opět krev.Pouštím to teda zase a nechápavě koukám,jak mi teče potůček po loktě k zápěstí vsáknout se mi někde v oblečení.V tu chvíli mě nic jiného nenapadlo,než se slízat jako kočička,abych něco zachránila.Fuj to bylo ale hořký.Vpich mi krvácel mnohem déle než kdykoli jindy.Přítel na to celé koukal stejně tak jako já,takže to není žádná haluz.Máte prosím pro tohle nějaké vysvětlení.Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Ejwičko,
děkujeme za Váš dotaz. Těžko hodnotit Vaše obtíže a vysvětlit takto na dálku přes internet. Pokusím se alespoň obecně. Co se týče vzniku abscesu, ten se při nesprávné a nesterilní aplikaci může objevit již po první aplikaci okamžitě či i za několik dní. Na Vašem místě bych pro příště zvolila alespoň bezpečnější způsob aplikace (př. užití ústy v kapslích), abyste se vyhla zbytečným zdravotním komplikacím. Bohužel nepíšete nic o postupu aplikace. Zda používáte sterilní náčiní, jak probíhá samotná příprava drogy. Píšete, že opakovaně aplikujete do stejného místa. Je vhodné místa vpichu alespoň střídat. Žilní systém si potřebuje odpočinout. Každá aplikace do žíly způsobuje žíle „traumatickou ránu", je to na stejném principu jako, když si odřete koleno. Při opakovaném stržení se hojí jizvou, tak je tomu i u žil. Žíla také potřebuje čas k zahojení. Je možné, že při aplikacích došlo k poškození žilní chlopně. Ty zabraňují zpětnému návratu krve v žíle a napomáhají k odtoku krve směrem k srdci. To by mohlo být jedno z vysvětlení, proč se Vám krev navracela.
Určitě také dalším důvodem mohla být samotná aplikace v okolí abscesu, kde může být „vyšší tlak". Absces je hnisavý zánět v místě, tedy dutina vznikající zkapalněním postižené tkáně. Je vyplněná hnisem, který je tvořen exsudátem se zbytky leukocytů, bakterií a mrtvých tkání. Absces se může spontánně provalit navenek a vzniká poté hnisavá píštěl.
Bylo by rozumné, abyste zašla např. do Kontaktního centra pro uživatele drog absces pracovníkům ukázala. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál, někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám ruku ošetří a poradí, jak máte dále postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další komplikace minimalizovala. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda Vám zašlu kontakt.
Stačí Vám to takto? Potřebujete se na něco doptat?
Buďte na sebe opatrná!
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová