Kokain
Roxy
Dobrý den,
Mám trombózu mozkových žilních splavů, beru prášky na ředění krve (pradaxa, ráno a večer)
Chci se zeptat, jaké riziko pro mě představuje menší dávka kokainu?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Roxy,
děkujeme za Váš dotaz. Osobně bych Vám, dle Vaší zdravotní anamnézy, užití kokainu neporučila ani v malém množství. Trombózy a následné embolie se obvykle tvoří při injekčním užívání kokainu i jiných návykových látek. Obecně je každé užití i malé dávky rizikem pro vznik embólie. Velkým rizikem také může být přetížení krevního oběhu až srdečního selhání.
Krom dalších fyzických obtíží, které bych Vám mohla vyjmenovat, je zde také riziko rozvoje závislosti, strachů a úzkostných stavů nebo toxické psychózy.
Zvažte, zda je nutné kokain opravdu užívat nebo si lze udělat „bene" nějakou zdravější alternativou (pravidelný pohyb, kreativní činnost, hudba, příroda apod. ...).
Stačí Vám to takto? Pokud byste se potřebovala na cokoliv doptat, neváhejte napsat další dotaz.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová