Těhotenství a pervitin
Laura95
Dobrý den,prosim Vás mám dotaz. Jsem uživatelkou pervitinu 3 roky.Momentalne jsem v 15tt.Davky jsem snížila.A pervitin beru jen nosem.Urcite ale chci přestat kvůli miminku.Nemohlo to zatim tedy poskodit Plod?nechci o miminko přijit.k lékaři chodím pravidelně a zatím je vše vporadku.
Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, Lauro95,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru.
Je skvělé, že chcete svoji situaci řešit a plánujete abstinovat, moc Vám fandím!
Bohužel nejsem takhle na dálku schopna (a ani nejsem odborníkem k tomu učeným), Vám sdělit, zda se Vaše těhotenství vyvíjí tak, jak má. Jak ale sama píšete, docházíte pravidelně do poradny a vše zatím vypadá dobře, toho bych se držela.
Co se týká plánované abstinence, neváhala bych a obrátila bych se na nejbližší Adiktologickou poradnu nebo Kontaktní centrum. To je místo, kde vše můžete otevřeně probrat a hledat ty nejvhodnější cesty. Nevím, jaké máte momentálně zázemí, zda jste uvažovala například o pobytu v léčebném zařízení nebo máte v plánu abstinovat v domácím prostředí. Zda Vás Vaše okolí v abstinenci podpoří nebo naopak může ohrozit....Možností je několik, od ambulantní docházky do terapeutických zařízení až po pobyt v terapeutické komunitě pro matky s dětmi (do kterých lze nastoupit i v průběhu těhotenství a v klidu si tak zvykat na abstinenci a  připravovat se na novou roli). Proto se prosím obraťte na odborné zařízení, ať s nimi můžete probrat varianty pomoci a také naplánovat bezpečné vysazení pervitinu.
Nejbližší adiktologické poradny a kontaktní centra můžete nalézt v Mapě pomoci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Více k vašemu tématu se můžete také dočíst na http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele.html.
Pokud jste z Prahy nebo máte Prahu blízko, Můžu Vám také doporučit paní Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová již dlouhou dobu nabízí podporu rodičům, kteří mají zkušenosti s užíváním návykových látek.
Více naleznete zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html.
Přeji Vám i miminku pevné zdraví!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná