Myslenie po drogách
Kubicek
Zdravím, mam 18 rokov, asi 3 roky mam skúsenosti s marihuanou (1rok fajčím aktívne), LSD som mal pár krát v živote max 10. Myslím že mam problém s myslením. Je možné, že (hlavne po lsd) môžem mat zmenené vnímanie reality? Neviem si ani predstaviť ake to je myslieť ako "normálny" človek. (bez užitia týchto drog), alebo myslím ako každý človek aj napriek týmto skúsenostiam? Mam ako každý nejaké ciele, chcem sa zmeniť a aj to je uz v procese, ale neviem ci som si drogami zničil svoj potenciál v raste osobnosti, kariéry,.. V živote

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Jakube,
děkujeme vám za dotaz - vašemu dotazu rozumím i když píšete slovensky. Snad nebude žádný problém, když budu odpovídat v češtině. Moje odpověď bude přesnější a vy si ji můžete v případě potřeby přeložit.
Vzhledem k vašemu věku je důležité zmínit se hned na začátku o tom, že váš organismus - tedy i mozek se stále vyvíjí a měl byste být tedy daleko více citlivý a vnímavý k různým vlivům návykových látek.
Když to zjednoduším - drogy vás mohou více poškodit a zároveň váš mozek má v tomto věku mnohem větší šanci na postupnou regeneraci až k normálnímu stavu.
Nyní přejdu k vašim otázkám:
Je možné, že po LSD mohu mít změněné vnímání reality?
Ano, tato droga způsobuje změnu vnímání reality a toto vnímání může přetrvávat i po tom, co už účinek látky odezní. Ve vaší situaci bych se nejvíce obávala asi toho, že vám drogy způsobí toxickou psychozu, případně že kvůli nim onemocníte schyzofrenií nebo jinou závažnou psychickou nemocí. Toto riziko je velké jak u LSD tak u marihuany a vzhledem k tomu co píšete nemohu jinak než toto riziko zmínit.
Myslím jako každý člověk navzdory těmto zkušenostem?
To, že se soustředíte na to jak myslíte a jak myslí ostatní lidé bych přisuzovala asi nejvíce tomu, že se pod vlivem návykové látky možná ztrácíte ostatním i sám sobě. Jak jsem už psala výše, ve vašem věku je větší náchylnost k tomu, nechat se návykovou látkou více rozhodit. Ale máte také velkou šanci na regeneraci a úzdravě.
To je něco čemu bych se ráda věnovala v závěru své odpovědi. Píšete, že se chcete změnit - zároveň také celkem často užíváte. Vzhledem k vašemu věku i zkušenostem by bylo dobré, abyste ve své situaci vyhledal pomoc a podporu zařízení, které pracuje s osobami závislými na návykových látkách. Může to být kontaktní centrum, adiktologická ambulance nebo i léčebna. Zde si můžete domluvit nezávaznou schůzku a probrat své záležitosti. Návštěva takového zařízení nemusí znamenat, že musíte začít hned abstinovat! Většinu zařízení můžete navštívit také anonymně. Je dobré vzít si na pomoc odborníky.
Pokud byste chtěl poradit přímo s výměrem zařízení napište nám prosím jaké máte nejbližší větší město a my vám vhodné zařízení vyhledáme.
Přeji vám hodně štěstí, kdybyste ještě cokoliv potřeboval, bez obav se na nás obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková