Pervitin - abstinence
Tomáš
Dobrý den, zhruba od svých 16ti let beru pervitin, je mi 22. (Od cca 14ti let hulím trávu, z 90% skéra.)
Pouze ho šňupu, kouřím a občas jím (kapsle), nikdy však nitrožilně.
Díky pervitinu jsem nedodělal školu (ukončení ve 3.ročníku).
Mám práci, mám kde bydlet a přítelkyni, nikdy jsem se díky pervitinu nedostal mimo zákon.
Ze začátku to bylo vždy jen v pátek, pak se přidala sobota a postupem času jsem ho začal užívat pravidelněji až se to dostalo do fáze denní rutiny, dnes si nedokážu představit ráno vstát a jít do práce bez toho aniž bych si dal ráno čáru.
Z mých blízkých o mé závislosti nikdo neví.
Nemám žádné psychické problémy, deprese a pod. stavy.
Uvědomuju si svou závislost a rád bych začal abstinovat, zatím bez úspěchu.
1. Dokážete mi nějakým způsobem poradit jak to ve větší míře omezit a začít abstinovat?
2. Jak dlouho zhruba potrvají abstinenční příznaky?
Každodenní únava, špatná nálada, nechuť k žádné činnosti, atd.
Nechci jist žádné klepky, nemám v plánu o pomoc požádat rodinu a blízké a ani se jít dlouhodobě léčit.
Snad jsem vypsal vše co jsem chtěl.
Děkuji za přečtení a následnou odpověď.
Přeji příjemný den.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Tomáši,
podle toho co popisujete vaše závislost trvá už několik let.
Je skvělé, že si uvědomujete, že se situace (frekvence užívání pervitinu) zhoršuje a zajímáte se o to, jak celou situaci řešit.
Denní užívání pervitinu je velmi zrádné a je obtížné vysadit a začít abstinovat, zvlášť když se nemění vaše životní podmínky. Tím myslím například dosažitelnost drogy atd.
Ráda bych vám poradila, jak začít abstinovat - bohužel závislost je nemoc a uzdravit se nedá jednou radou.
Co vám mohu doporučit je svěřit se co nejdříve do péče odborníků ze zařízení, které pracuje s osobami se závislostí. Může jít o terénní pracovníky, kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci. S pomocí denního stacionáře, ambulantní nebo pobytové léčby se vám bude mnohem lépe dařit dosahovat svých cílů.
Z vašeho dotazu cítím, že nemáte moc chuť se léčit - rád byste vše nějak zvládnul sám.
Je to jako kdyby vás bolel zub a vy byste si ho tahal doma kleštěmi.
Ptáte se, jak dlouho budou trvat abstinenční příznaky - může jít o dny až týdny. Největší problém bych viděla v únavě a neschopnosti navštěvovat pravidelně zaměstnání. Mohl byste také začít navyšovat ostatní návykové látky, což je velké riziko a problém to neřeší...
Nechuť k životu, špatná nálada atd můžou patřit k příznakům psychické závislosti a mohou ve vašem životě figurovat dále. S pomocí odborníků na tuto problematiku byste měl šanci zjistit proč vlastně pervitin užíváte a měl byste šanci se ho na trvalo zbavit. Někdy nestačí jen vysadit, problém bývá širšího rázu.
Snad jsem vám pomohla utřídit si co byste potřeboval.
V případě potřeby se na nás kdykoliv obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková