Jak je to vážně
Libni
Dobré den mám dotaz. S manželkou jsme bužíváli pervitin pervitin cca 10 let tak nějak rekreačně 2*do měsíce...v posledním roce se jí třikrát stalo že mi upadla do bezvědomí celé tělo napnute v křečí a třásla se. Manželka.me chudokrevnost. A je vegetariánka.pred půl rokem jsme se rozvedli,ale stýká mě se skrz děti. Před 14 dni jsme si spolu opět dali nitrožilně a stalo se jí to znovu. Slíbila že druhý den půjde k doktorovi. Včera jsme se sešli opět na dva dny u mě přinesla pervitin aplikovala si nitrožilně já nosem a pak ještě kapslí. A stalo se jí to znovu. Jenže už to není takové že omldi vytřepe se a je jí lip. Trvá to hrozně dlouho a křeče mělo sucho a zvracení se ji neustále vrací. Jakmile u toho vystřízliví dokopu jink lékaři to je jasný. Tam ona nechce aby se nepřišlo na to že užila pervitin kvůli péči o děti o kterou si žádá. Chci se zeptat co přesně jo nejspíš je a jak je to vážně? Ještě dodávám že prodělal před 3lety TBC a má psychické.peoblemy.kterw řeší léky nebo alkoholem. Mám o ní docela strach zda se mi že je na tom už zdravotně vážně zle. A nevím jak reagovat...děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Libni,
děkujeme za dotaz. Píšete, že máte strach o svou manželku a její zdravotní stav. Bohužel takto na dálku nejsme schopni její zdravotní stav, jakkoliv řešit. V dotazu popisujete mnoho faktorů, které mohou a nemusí být příčinou křečových stavů a nevolnosti - chudokrevnost, vegetariánství, užívání pervitinu v kombinaci s léky a alkoholem.
Bylo by rozumné, aby k lékaři opravdu zašla a otevřeně o svých potížích promluvila. Fajn by bylo se také obrátit na některou z adiktologických služeb. Zmínil jste se, že má obavu kvůli péči o dítě. Užívání drog není samo o sobě důvodem k odebrání dítěte. Je možné, že by při podezření na zanedbávání dítěte lékař zkontaktoval OSPOD, tedy Orgán sociálně právní ochrany dítěte. Pokud by OSPOD zjistil, že některý z rodičů užívá drogy, může nařídit spolupráci s protidrogovým zařízením a dohlížet nad výchovou dítěte. OSPOD by také prověřil prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a vyhodnotil, zda jde o prostředí pro dítě bezpečné. To znamená, že by navštívil domácnost, zjišťoval např. ve školských zařízeních, zda je vše v pořádku, zda dítě dochází k pediatrovi apod. Může zjišťovat i sociální situaci rodičů, zda pracují, mají stálý příjem apod. Další postup záleží na tom, jak situaci vyhodnotí.
Více můžete zjistit na tomto odkaze:
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/beru-drogy-a-mam-dite.html
Bohužel Vám ani neposkytnu jasnou odpověď na otázku, jak reagovat a manželku přesvědčit ke změně. Je ale dobré s ní v klidu mluvit, sdělit, jak situaci vidíte Vy, že o ní máte obavy. Můžete nabídnout pomoc v podobě vyhledání vhodné služby, kde by vaše manželka mohla o svých dalších potížích mluvit. Také by bylo vhodné nepodporovat v užívání pervitinu, tedy nebrat s ní. Je pravděpodobné, že pokud měla křečové stavy po užití pervitinu, bude se jí to s velkou pravděpodobností opakovat i příště. Kombinace léků (nezmiňujete jaké léky užívá), zejména benzodiazepinů, alkoholu a pervitinu může být až ohrožující na životě.
Také bych Vám doporučila obrátit pozornost k Vám samotnému. Zkuste se obrátit na odbornou službu, která nabízí podporu rodinným příslušníkům lidí se závislostí. Už jen možnost si s někým osobně a otevřeně o Vaší situaci popovídat, Vám může přinést úlevu. Společně také můžete hledat řešení, plánovat další kroky a nemusíte být na vše sám.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit na:
Poradnu pro rodiče a partnery, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
V případě, že je pro Vás Praha z ruky, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodné služby vyhledat.
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová