Aplikace pervitinu
Tazzy8884
Dobrý den aplikoval jsem si nitrožilně pervitin a udělalo se mi v místě vpichu takové ložisko boule zarudlá docela bolestiva na dotek mám ji už 3den a zmenšila se ale je stále červená zapálená a zřejmě je v ní hnis prý bych měl jít na řezání ale koupil jsem si višňák obvaz tak počkám ještě 2dny když nedojde ke zlepšení asi budu muset na chirurgii děkuji za odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Tazzy8884,
děkujeme za dotaz. Vzhledem k tomu, že jsme webová poradna nedokážeme odpovědět svižně. Vaše zdravotní obtíže lze bohužel těžko objektivně vyhodnotit na dálku. Z toho co jste velmi stručně popsal, se pravděpodobně jedná o absces. Bylo by na místě, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a absces pracovníkům ukázal. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál, někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám ruku ošetří a poradí, jak máte dále postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt abscesů minimalizoval. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda Vám zašlu kontakt.
Konkrétněji k abscesům. Absces je místní hnisavý zánět, který obvykle způsobují bakterie a patří vždy k chirurgickému vyšetření. Léčba by měla být zahájena od prvních příznaků, aby se předešlo dalším komplikacím. V prvním případě je třeba se zaměřit na odstranění příčiny abscesu (př. neaplikovat opakovaně do stejného místa, používat dezinfekce apod.).
Na počínající absces, kdy je „boule" malá, se aplikují protizánětlivé masti (př. Ibalgin Duo effect), pokud se obtíže zhoršují či se přidají další příznaky jako plnění defektu hnisem, teplota, zimnice, třesavky, zarudnutí, bolest a další, určitě nic neodkládejte a k lékaři zajděte. Z toho, co jsem pochopila se Vám již naplnil hnisem, zde už je opravdu třeba chirurgické ošetření. Absces v žádném případě nevymačkávejte ani nepropichujte, můžete tím způsobit zánět v dalších tkáních a léčba bude mnohem komplikovanější. Chirurgie se nebojte, uleví se Vám mnohem dříve.
Držím Vám palce v léčbě a pevně doufám, že je už lépe.
S pozdravem,
Nikol Spůrová