Přítel a marihuana
Ellis
Dobrý den, s přítelem jsem rok. Na začátku jsem nevěděla že partner hulí. Dříve si dal jen občas bong, teď co je korona si dá cca 7x za den. Hulí tak 13 let. Hrozně mi to vadí, jsem proti všem návykovým látkám a hrozně mi to smrdí. Bohužel je i tak sobecký že hulí doma, sice má svojí místnost ale i já jako bývalí kuřák jsem si doma nikdy nezapálila. Nevím co mám dělat a jak ho to odnaučit. Když jsme někde pryč tak mu to ani nechybí, ale jakmile přijde domů hned si musí dát. Kdyby si dal aspoň párkrát za týden ale ne každý den několikrát. Mám strach že za chvíli prohulí více než teď a změní ho to. Slíbil že to omezí ale nic se nestalo. Už několikrát jsem mu chtěla bong vyhodit nebo mu dát na výběr mezi mnou a marihuanou ale mám strach co by následovalo. Moc Vám děkuji za odpověď a případnou radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
obávám se, že pokud přítel nebude ochotný se svou situací sám něco začít dělat, těžko to budete řešit za něj, motivace a schopnost spolupráce je v léčbě závislostí to nejdůležitější.
13let, je poměrně dlouhá doba, bude pravděpodobně závislý.
Píšete, že slíbil omezení hulení a nedodržel to. Možná je to nad jeho síly a potřebuje pomoc.
Doporučuji nespoléhat na sliby, omezení hulení např. podmínit například návštěvou Adiktologické ambulance nebo poradny pro rodinu a blízké, kam můžete společně docházet a společně pracovat na tom, co se dá změnit.
Posílám vám kontakt na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM 739 268 527 nebo 284 824 234 pokud jste z Prahy a okolí, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud žijete někde jinde, zde v databázi lze v rubrice Mapa pomoci vyhledat po zadání kraje a města další možnosti: www.drogy-info.cz. Nebo napište, jaká větší města máte v dobré dostupnosti a zařízení Vám rádi vyhledáme.
Přítel se také může podívat na web, který je celý věnovaný konopným drogám, je tam plno užitečných informací a k dispozici on-line léčba, tím by mohl třeba začít.
www.koncimshulenim.cz
Mějte se hezky, kdyby Vás k tomu ještě něco napadlo, klidně znovu napište.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová