Zdravotní potíže po aplikaci pervitinu

Matka

Dobrý den moje dcera si opakovaně a špatně aplikovala pervitin do hřbetu levé ruky má ji stuhlou oteklou a velmi citlivou na bolest nechce jít k lékaři zánět tam podle mého úsudku není ale asi si aplikovala mimo žílu. Jak ulovit od bolesti a ústupu otoku.

Odpověděl: Nikol Spůrová

Dobrý den, Matko,

je fajn, že se zajímáte o zdraví Vaší dcery. Bohužel její zdravotní obtíže lze těžko objektivně vyhodnotit takto na dálku. Bylo by vhodné, pokud nechce zajít k lékaři, aby zašla alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukázala. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál. Ti jí ruku zkontrolují a poradí, jak má dále postupovat. Mohou jí i poradit, jak příště aplikovat bezpečněji, aby se do budoucna další výskyt komplikací minimalizovala. Také by navázala kontakt s odborníky a časem třeba i získala motivaci s užíváním drog přestat. Kontaktní centrum je možné navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemusí ničeho bát.

V Praze může zajít například do kontaktního centra SANANIM, kde pracují i lékaři:

Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20

Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz

facebook: www.facebook.com/kacko/

Případně napište, odkud jste, a pošlu Vám kontakt na služby v okolí, kam může Vaše dcera zajít.

Z toho, jak jste popsala situaci, může se jednat o flegmónu, ne vždy musí být zarudnutí. Naopak od abscesů se jedná o neohraničený zánět, může postihnout cévy, lymfatický systém a často pokrývá velké plochy kůže. Onemocnění může vést k postižení hlubokých tkání s tendencí k nekrotickému postižení (tzn. odumření tkáně). Průběh flegmóny může být velmi rychlý. Pokud nebude flegmóna včas zaléčena, zánět bude postupovat do okolních tkání, zasáhne lymfatické a krevní cévy i nervy. Komplikace mohou být velmi závažné a v extrémním případě vést až k amputaci končetiny.

Samoléčba flegmóny se nedoporučuje, pouze u méně závažných případů. V první fázi může postačit přikládání studených obkladů, protizánětlivých mastí, př. Heparoid, Ibalgin duo effect a znehybnění postižené části končetiny. V závažnějších případech je nezbytná léčba antibiotiky a případně chirurgické řešení.

Ještě mě napadá, existují i služby pro rodiče uživatelů drog. Nemám tušení, jak se k užívání dcery stavíte, ale pokud byste chtěla s někým nezávazně situaci probrat a poradit se, napište. Jsme tu i pro Vás.

Přeji Vám všechno dobré.

S pozdravem,