Následky brání drog
Napravená
Dobrý den.. Již 6 let abstinuji, nekouřím a vědu hezky spokojený život.. Ale předtím jsem několik let, asi 5 cca užívala pervitin, nitrozilne.. Bohužel, díky mé blbosti mám teď problém, když jdu k lékaři, aby mi byla odebrána krev. Pár let zpět to bylo horší, teď už se to maličko zlepšilo, ale stejně.. Žíly nejsou vidět a jsou tvrdé.. Je šance, na nějaké zlepšení, popřípadě nějaké léky, či masti? Mám doma malé dítě a manžela a mám strach,ruce mě sice neboli, ale občas brni, kdyz je ohnu..moc děkuji za váš čas.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Je skvělé, že se vám daří už několik let abstinovat, gratuluji!
Bohužel užívání drog se neobejde bez následků. Ty, které popisujete patří ještě mezi lehčí. Na odběr nemusíte naštěstí tak často. Chápu, že to musí být velmi nepříjemné, ale i lidé kteří nikdy drogy neužívali mají často potíže s odběrem krve. Sestry na odběrových místech jsou na to zvyklé a poradí si. Odběr může být samozřejmě nepříjemný pro vás.
Píšete o tom, že nevíte, jak o žíly pečovat - můj názor je ten, že po šesti letech už budou vaše žíly víceméně zahojené, ale věnovat jim péči můžete vždy. Zvlášť, když máte nepříjemné pocity.
Doporučila bych vám určitě navštívit žilní poradnu, případně praktického lékaře a poradit se o tom, jestli nemáte žíly nějak nemocné.
Můžete vyzkoušet také mast Heparoid, dobré je neužívat ji dlouhodobě.
Přeji vám ať se vám dále daří tak jako doposud a vše se brzy zahojí.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková