Unava, bolest svalu
DL
Dobrý den,
Alkohol a cigarety jsem odnechala užívat ze dne na den. Užívala jsem oboje dlouhá léta, poslední dva roky i po ránu. Nemám vůbec žádnou chuť ale mám bolesti kloubů, svalů a neskutečnou únavu. Nejsem zvyklá. Jsem velice aktivní člověk, tohle je velká změma. Prakticky by jsem jen spala. Svaly se unaví po menší námaze a doslova pálí. Teď je to 5 plný týden. Prosila by jsem o odpověď, jestli jsou to běžné příznaky v abstinenčním období? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Nepíšete, proč jste nárazově přestala s kouřením i s alkoholem ale určitě je to dobře!
Vaše příznaky mě trochu zneklidňují. Po pěti týdnech po vysazení byste neměla mít už žádné bolestivé příznaky. Doporučila bych vám určitě navštívit lékaře a celou věc konzultovat s ním. Neváhejte a běžte se nechat prohlédnout, může jít o něco úplně jiného co předtím nebylo znát a nyní kdy jste jakoby vnímavější tak tyto potíže cítíte více.
Co se týče únavy tak ta je v pořádku, spěte a odpočívejte, jak můžete. Celé tělo se regeneruje a zbavuje se toxinů.
Ohledně vaší abstinence mě napadá ještě jedna věc - přestat je snadné, ale docílit toho aby abstinence byla opravdu dlouhodobá je složitější úkol. Určitě bych vám doporučila navštívit zařízení, které poskytuje ambulantní léčbu závislosti (ano i v případě že už abstinujete) a zkusila jste si zde domluvit ambulantní léčbu. Tyto zařízení bývají ve větších městech, níže vám posílám mapu pomoci kde si podobné místo vyhledáte.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přeji vám ať je vám brzy lépe.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková