Co s tím?
Gabka
Už dlouho bojují za blízkého závislého na drogách. Jednoho člověka bych možná zvládla...ale dva lidi, které miluji to už je těžké. Nevím co s tím...bere mi to síly... přítel i můj syn. Nevím co s tím. Nemám síly...potřebovala bych poradit...co můžu dělat

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Gabko,
moc děkujeme za dotaz a za Vaši snahu pomoci.
Věřím, že boj, který popisujete je opravdu vysilující. Potíž je v tom, že pokud člověk sám nechce se svou závislostí něco dělat, je téměř nemožné ho ke změně přesvědčit. Což je pro jeho nejbližší velmi těžké.
Asi jste již zkoušela si s nimi v klidu promluvit, sdělit jim, jak je pro Vás situace těžká, jak se cítíte. Můžete také nabídnout podporu v tom, že jim pomůžete vyhledat vhodnou službu, kde by mohli o své závislosti mluvit a řešit ji (ideálně nejbližší Kontaktní centrum). Je ale opravdu velmi těžké poskytovat podporu hned dvěma blízkým lidem, kteří, jak si mohu domýšlet, se v užívání drog možná podporují....
Proto bych Vám doporučila obrátit pozornost k Vám samotné. Zkuste se obrátit na odbornou službu, která nabízí podporu rodinným příslušníkům lidí se závislostí. Už jen možnost si s někým osobně a otevřeně o Vaší situaci popovídat, Vám může přinést úlevu. Společně také můžete hledat řešení, plánovat další kroky, nemusíte být na vše sama.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit na:
Poradnu pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
V případě, že je pro Vás Praha z ruky, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Držím Vám palce a přeji hodně sil!
Za Drogovou poradnu zdraví,
Andula Novotná