Následky po Mku a Extázi
Bobanek
Dobrý den, minulý víkend jsem byla na festivalu a v pátek, sobotu i neděli večer jsme pili alkohol a měli drogu zvanou Mko. V sobotu a neděli jsem poprvé vyzkoušela i Éčko. Prvních pár dní jsem měla divoké sny, tresavky, skubani že snů atd. trochu paranoiu a bití srdce. Nyní je to 5 den a bolí mě stále hlava.. Tak trochu se cítím jak v jiném světě a mé tělo jakoby sem tam škubne. Navíc jsem unavená a buší mi srdce. Je to normální? Celých 5 dní jen odpočívám asi jsem toho měla moc, protože drogy jsem měla tak 2x za život. Obávám se o poškození mozkové funkce.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz - je moc dobře, že se nám ozýváte a že máte obavy o svoje zdraví.
Pokusím se vám blíže vysvětlit co se asi s vaším tělem děje.
Drogy emko a ečko jsou obě tablety, které většinou obsahují drogu zvanou MDMA tedy nejčastěji nazývanou extáze. Tablety nebo prášek může obsahovat i hormony a další tvrdé drogy.
Nejhorší, co můžete udělat je míchat tyto drogy dohromady nebo je míchat s jinými drogami, případně s alkoholem. Právě to se vám povedlo a váš organismus na to reaguje právě takhle.
Můj názor je ten, že po několika dnech jste už nejspíše z nejhoršího venku. Určitě by bylo dobré hodně pít, užít vitamíny a magnezium, nebrat už žádné další léky ani drogy a pravidelně jíst. A samozřejmě bude dobré odpočívat. MDMA zvyšuje krevní tlak, a právě z toho mohou pramenit vaše potíže.
Mozkové funkce pravděpodobně poškozené nemáte, pokud byste ale měla halucinace, zvláštní myšlenky nebo jste slyšela něco neobvyklého určitě zajděte k lékaři neprodleně!
Pokud se váš stav neupraví během pár dnů, nebo se bude naopak zhoršovat radila bych vám kontaktovat praktického lékaře také, nebo i pohotovost, pokud to bude potřeba. Tam byste měla po pravdě říct s jakými látkami jste přišla do kontaktu, aby lékaři věděli, na co se mají zaměřit.
Pevně ale doufám, že už vám bude jen lépe.
Pokud vám mohu poradit drogám se příště vyhněte, jste pravděpodobně citlivá na jejich užívání a nebudou vám (tak jako nakonec nikomu) dělat dobře.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková