syn na drogách
jitta4
Syn, 33 let, neslyšící, má sluchátka, která jeho hendikep kompenzují. Odezírá, ale s rouškami to jde špatně. Byl již 3x v komunitě Bétel v Kralupech nad Vltavou, vždy se ale vrátil ke stejnému způsobu žití - drogy. Tentokráte v Bételu od dubna 2020, na konci červan ho opustil. Bratr pro něj dojel, dovezl ho k sobě do bytu do Liberce, kde nemůže žít delší dobu, proto se přesunul do České Lípy do RD, kde má vlastní pokoj. jeho bydlení u nás neudržitelné, z toho důvodu zařízeno jednání s realitkou o pronájmu garsonky + jednání o nástupu do zaměstnání. Vypadalo vše zalité sluncem. Minulou středu odešel od nás, nevíme kde je, nekomunikuje s námi, jen vidíme, jak jeho úspory cca 50 000Kč jsou vybírány z účtu. Na tlf ani e.mail nereaguje. Jsme bezmocní a bojíme se každého dne co přijde. Kam bych mohla dojít pro pomoc nebo radu nebo alespoň ucho, co mě vyslechne?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. To, co popisujete se bohužel někdy stane - po léčbě vypadá vše velmi dobře a potom se celá věc najednou vydá jiným směrem. Váš syn už je dospělý a bohužel má právo o svém životě rozhodovat sám. Rozumím dobře tomu, že ho sháníte proto abyste mu pomohli....bohužel ale když nechce, nemusí se vám ozývat. Pokud o něj máte obavy a nikdy předtím se toto nestalo asi by bylo dobré kontaktovat policii a probrat s ní možnosti vyhlášení pátrání. To je na vašem uvážení.
Pokud váš syn ještě někdy nastoupí na léčení, bylo by dobré, aby po léčení pokračoval v doléčování ambulantní formou a to minimálně jeden rok. Po léčbě se někdy může stát, že léčený člověk opět užije drogu - může to však zastavit a nepokračovat dál, pokud ho k tomu nasměruje doléčovací program. V případě vašeho syna se už užívání opět rozjelo a pokud bude on chtít bude lepší další léčba. Pro něj by bylo určitě nejlepší, kdyby rozhodnutí jít se léčit bylo jen jeho vlastní. Pokud se pro to nerozhodne sám, léčení nebude mít účinek.
Vám jako rodičům v této složité situaci bych asi nejvíce ze všeho doporučila abyste napnuli síly směrem k sobě a co nejdříve jste navštívili poradnu pro příbuzné lidí závislých na návykových látkách.
Níže vám posílám kontakty v místě vašeho bydliště :
Poradna pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy
Konopeova 812
Česká Lípa
www: http://www.poradnacl.cz
e-mal: info@poradna-cl.cz
Zakladatel: Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, p. o.
Zde byste také mohla požádat o kontakt:
http://www.mostknadeji.eu/liberecky-kraj/k-centrum-ceska-lipa/
V neposlední řadě bych se zkusila obrátit na léčebnu kde se naposled léčil a požádala bych je o možnost docházet na rodinné poradenství, pokud se syn objeví tak potom můžete přijít i s ním.
Hledejte teď pomoc hlavně pro sebe, přeji vám ať vám všechno dobře dopadne.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková