Logický vysvětlení zákonů
GamblerZ
Dobrý den
Mám dotaz ohledně zákonů na drogy, nedávno jsem viděl dokument který tvrdil že alkohol ničí mozkový bunky vzniká na něm celkem silná závislost když se to porovná např. s pervitinem, trávou,cocainem tak se dá říct že je to silný démon. Nechapu jak je možný že je vlastně legální ale jiné drogy přírodního typu cannabis,šalvěj divotvorná, kokain a pod. jsou zakázané když podle historie přírodní drogy využívaly už v mayský civilizaci,indiani,šamani.Nechápu tu logiku že co dává příroda je zakázané ale co je někde vyrobeno v podniku je legalní s tím že si nemůžeme být jisti co se tam přidává viz. pančovaný alkohol na který zemřelo tuším 3 osoby. děkuji za odpověd

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavý dotaz.
Nejste jediný, kdo se takto ptá, tato otázka trápí také uživatele konopí, které z jejich pohledu poškozuje lidské zdraví mnohem méně než alkohol, který je legální a počty závislých na něm nejsou malé.
Univerzální odpověď neexistuje a já se vám pokusím zprostředkovat svůj názor na celou tuto problematiku.
Ano, alkohol ničí lidské zdraví stejně jako kokain, marihuana atd. Ničí, ale také nemusí. Kokainem se můžete zničit a nemusíte - alkoholem stejně. Když budete pít 100 káv denně, budete pravděpodobně také nemocen.
Píšete o přírodním původu drog - ale vždyť i alkohol je látka pocházející z přírody - možná právě proto si na něj tělo tak dobře zvyká.
Když přejdu k jádru vaší otázky - ano, stát podporuje prodej alkoholu ačkoliv na něj vzniká závislost a lidé díky němu umírají. Konzumace alkoholu je v naší společnosti zvykem od nepaměti, a právě proto si myslím, že je státem více kontrolován a podporován než drogy jiné, - pro stát neznámé.
Stát se podílí na výrobě alkoholu a tato výroba je státem kontrolovaná. Tak tomu není u jiných látek.
Pokud se pěstuje marihuana může být různě silná, stejně tak pervitin a další látky. Záleží na zdroji a výrobě.
Když si dáte Plzeň 12 bude vždy stejná, vždycky budete vědět co to s vámi udělá, když si dáte dvě nebo tři.
Když si koupíte pervitin nemáte jistotu, co držíte v ruce. Dealeři i výrobci do drogy přimíchávají různé další látky pro svůj zisk. Děje se to běžně. Ty mohou být více nebezpečné, než droga samotná.
Ano, nedávno jsme tu měli prohibici, protože se něco podobného stalo i při výrobě alkoholu, ale je to spíše ojedinělé. Jsou země, kde jsou na předpis i drogy, nebo kde je legální marihuana - tam potom stát garantuje jejich kvalitu a stálost jejich účinku. U nás tomu tak není a nevím, jestli se to někdy změní.
Rozumím vám, v tom, co chcete říct. Alkohol je jed a mělo by se o tom více mluvit.
Zdravím vás,
za Drogovou poradnu
Marie Saudková