Předávkování tramalem
Dobrý den
Dobrý den já nevím ani jak zacat jde Oto že berem už dlhodobo tramal už ale 10 let a před rokem sem se predavkoval a skončil v nemocnici a od ty doby som mával záchvaty nevím ani ake ale trvaju už rok a já vlastně ten tramal pořád beru no.. Zjistil jsem že ked si dám xanax tak mi pomůže na ten záchvat jakože to přestane ono to trvá tak že znicoho nic se zacnem cítit blbě, trpne mi pusa a já sem se vždy isiel vyblit a proplachnout žaludek ale včera mi to nepomohlo ale ktomu se este dostanu no a ten xanax sem měl měsíc nebo možná dva potom co sem se prvně predavkoval a to bylo tak na dva měsíce a pak už sem se ke xanaxu nedostal tak som na ty záchvaty zkoušel všechno možné od benzodiazepinov některé zabrali ale ne vždy poslední měsíce berem úplně slabé asi nebo já nevím protože do včerejšku bylo všechno v pohodě ale včera večer to už dobrý nebylo chytil sem ten záchvat a takže mi nejdřív bylo blbě pak to trpnuti puse ale to se pak zvyšovalo začal som sa trepat a měl sem pocit že se mi vyplo srdce a plyca taky protože mi pak strplo celé tělo a nemohl sem lapnout dech a ani se hejbat celý tento záchvat trval 3 hodiny myslel sem že umřu ale pak to začalo pomalu ustupovat až skončilo a já usnul hnedka tak by mi dost pomohlo kdyby ste mi otom prosimvas něco řekli cotoje za záchvat nebo aspoň něco dekuju moc

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte. Chápu Vaše obavy a starosti o svoje zdraví. Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek. Bohužel takto po internetu nejsme schopni Vaší situaci nijak vyřešit. Nepíšete, zda Vám Tramal a benzodiazepiny někdo předepisuje či je získáváte jinou cestou. Zneužívání Tramalu a benzodiazepinů má mnoho rizik a jejich dávkování je vždy potřeba konzultovat s lékaři.
Nepíšete, jaké dávky užíváte. Obecně samy o sobě mohou vysoké dávky či jejich náhlé snížení nebo vysazení vést k poruše vědomí, křečím (epileptickým záchvatům), halucinacím a deliriu. Může dojít i k úmrtí. Tyto stavy mohou být velmi závažné a jsou indikací k hospitalizaci.
Doporučuji Vám také se obrátit na specialistu v oboru neurologie, vzhledem k obtížím, které jste popsal. Příčina Vašich obtíží může být i jiného původu.
Vhodné by také mohlo být přejít na bezpečnější látku na místo Tramalu. Asi nejideálnější cestou je přechod na Suboxone a případně postupné vysazení. Vysazovat Tramal je dobré v rámci pobytu na detoxifikační jednotce, kde budete při vysazení Tramalu pod lékařským dohledem. Lze také doporučit velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Ovšem, jak jsem psala výše. Je třeba to řešit s odborníky.
Víte, kam se u Vás obrátit? Klidně napište odkud jste a zašlu Vám vhodný kontakt.
Přeji, ať se váš stav brzy upraví.
S pozdravem,
Nikol Spůrová