Pomoc s léčbou
Elisabeht
Dobrý den,
Chtěla bych se na Vás odkázat s prosbou.. mám přítele, který je drogově závislý, vzhledem k tomu, že už jsem se to snažila řešit a nějak to nepomohlo, tak teď přistoupil na to, že si pomoct nechá.. Nevím jak ho správně nasměrovat, aby neztratil motivaci s tím bojovat, jak nejlépe mu pomůžu, jestli se mu mám co nejvíce věnovat aby viděl tedy zájem, nebo spíše takový odstup aby věděl, že mi to opravdu vadí a už to je přes čáru.. Přes týden pracuje, ale když ho to chytne tak nevidí vůbec nic kolem, bohužel v tom je vždycky i hazard-ruleta... Hrozně ráda, bych mu v tom pomohla, vim, že to je možná málo co pro něj mohu udělat, ale sama už nevím co dělat. Mockrát vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
vaše podpora přítele je víc, než si myslíte. Možná mluvte s přítelem o tom, jak si pomoc představuje, zda více pozornosti a jaké, nebo méně. Také mu můžete nabídnout, že ho do nějaké služby doprovodíte, pokud bude chtít.
Každopádně se připravte na to, že závislost na návykových látkách a její léčba je běh na dlouhou trať. Je dobré mít pro sebe jasno v tom, co je pro vás přijatelné a co už ne, hovořit o tom s přítelem a být důsledná.
Závislý člověk se chová dost sobecky, dokáže se velmi zdatně manipulativně chovat a pokouší se nedodržovat domluvené, popř. citově vydírat.
Také by bylo dobré zajistit si péči pro sebe. Posílám vám kontakt na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM tel. 284 824 234 nebo mobil 739268 527, kam se můžete obrátit o pomoc pro sebe nebo partnerskou terapii, v případě, že jste z Prahy nebo okolí.
Více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Jinak si na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci můžete najít pomoc dle lokality bydliště, a to buď Adiktologickou ambulanci, kde pracují se závislými i blízkými nebo rezidenční léčbu pro partnera. Tu by si ale měl zařizovat on sám. Většinou v léčbách závislostí jsou pořadníky a je třeba se do něj nechat zařadit (někdy je čekací doba, bohužel, i několik měsíců, proto je dobré vše řešit co nejdříve).
Přeji vám hodně úspěchů,
Dana Pěčová