tlak v hlavě
skyalp
Dobrý den, občas beru extázi a MDMA a to je zrovna případ tohoto víkendu.jel jsem 2 dny v kuse. je to už 4 den co jsem čistý a mám stále nepříjemné pocity v hlavě. Nejde ani tak o nějakou úzkost nebo depresi všechno je to v mezi která jde úplně v pořádku vystát. Ale chvilkama je u mě stav když pohnu prudce víčkem cítím takový nepříjemný tlak až nekomfortní pocit v hlavě. Mám zkušenosti s tím že mě po delších jízdách tlačilo na čele mezi očima ale toto je až tak nepříjemné že to nejde unést navíc jsem stále hodně unavený. Jsou tyto stavy po extázi nebo MDMA normální. Mám čekat jestli tento stav nezmizí moc se mi za psychiatrem chodit nechce antipsychotika a antidepresiva mi nepříjdou jako řešení těchto problémů. Děkuji za odpoveď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Mám pocit, že Vám před nedávnem na podobný dotaz odpovídala kolegyně Mgr. Radimecká, kód: 592461, opravte mě prosím, jestli se pletu...
Popisoval jste a ptal jste se spíš na fyzické potíže, 48 hodinovou nespavost poté, co jste se z mého pohledu předávkoval. K tomu jen, že máte štěstí, že jste dopadl, jak jste dopadl, mohlo to být mnohem horší, zahráváte si jak s fyzickým i duševním zdravím, tak s životem. Budete li "jízdy" protahovat déle, než přes jednu noc, "dokopávat se", tedy přidávat si další dávky, případně kombinovat MDMA s dalšími drogami, nebo alkoholem a podceňovat pitný režim, máte zaděláno na malér, který už nemusí jít napravit.
Tentokrát píšete i o potížích psychických, které při Vašem přístupu nejsou nijak překvapivé, to však zdaleka neznamená, že o nic nejde. Pokud nepřehodíte výhybku a nestočíte kormidlo směrem ke změně životního stylu a zůstanete u způsobu užívání drog, který jste popsal v předchozím dotazu, existuje riziko, že se dříve, nebo později zblázníte, v krajním případě nadobro.
Nejlépe uděláte, když si odpočinete a vyhnete se užívání všech psychotropních látek. Pokud to nedokážete, tak jejich další užití odložte na co nejdelší čas, pořádně se vyspěte, najezte, doplňte nealko tekutiny, vitamíny, minerály. Pokud by měly potíže přetrvávat i po několika dnech, vyhledejte lékařskou pomoc, včetně psychiatra - adiktologa. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na diskrétní bezplatné služby zkušených odborníků obratem pošleme.
Připojuji základní pravidla HR - harm reduction - snižování rizik, pro bezpečnější užívání drog, respektive MDMA - Extáze:
Doporučujeme opatrnost! MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem MDMA vůbec neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Velmi důležité je si následně poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Tu i další potravinové doplňky koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí zatím takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste co nejdříve v kondici.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.