Žádný název
Anna
Dobrý den, jsem matka dvou dětí 2roky a 5 let, beru pervitin a bojim se, že bych mohla mít popotahovačky se sociálkou. Snažim se starat dobře, ale uz jsem dostala někokik signálů, ze b se to mohlo stát, od sousedů a ze školky. A tak pišu se a ptám se, ci mám nebo můžu udělet proto, abych se vyhnula problémům? Asi nechci uplne přestat brát, ale nechci mít priblémy. Snad mě neodsoudíte. Díky Anna Bxxxx

Odpověděl: Anna Novotná
Ještě jednou dobrý den, Anno,
Váš dotaz se zřejmě omylem objevil v poradně dvakrát, proto raději vkládám odpověď i sem:
Díky moc za Váš dotaz a za odvahu napsat. Nebojte, rozhodně není cílem nikoho z poradny kohokoliv odsoudit. Naopak, jsme rádi, když se ozýváte s problémy, které Vás trápí a můžeme Vám pomoci hledat cestu k jejich řešení. A to bez předsudků a odsuzování.
Píšete, že se staráte o dvě malé děti a zároveň užíváte pervitin. Péče o děti a braní drog ale opravdu nejdou úplně dohromady a to hned z několika důvodů. Drogy mění naši pozornost, schopnost rychle a dobře reagovat, soustředit se. Při péči o dítě jsou ale právě tyto schopnosti velmi důležité. Může se tak stát, že se v důsledku užití drog dostanete do stavu, kdy mohou být Vaše děti a jejich bezpečí v ohrožení. Děti nejvíce potřebují klidnou, ale pevnou mateřskou náruč, na kterou se mohou spolehnout.
Nikdy také nevíte, co přesně v konkrétní dávce dostáváte - čím může být naředěna, jaké možné zdravotní problémy Vám může její užití přinést.
A v neposlední řadě je užívání pervitinu také poměrně nákladná záležitost a to hlavně s přibývajícími roky užívání, kdy je spotřeba větší a větší. Často pak dochází k zadlužení, krádežím apod.
Píšete, že se snažíte o své děti starat dobře. To je moc fajn! Ale zdá se, že už se děje něco, co zneklidňuje Vaše okolí a prostředí, ve kterém se Vaše děti pohybují (MŠ, sousedé).
Kdokoliv z Vašeho okolí může kontaktovat OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dítěte) a upozornit je na to, že mají podezření na užívání drog v rodině. Pracovnice OSPOD má poté povinnost situaci prošetřit, to znamená, že by Vás navštívila doma a zjistila, v jakém prostředí děti vyrůstají a zda nejsou v ohrožení.
Pokud se jí situace, ve které se děti nacházejí nezdá, může podnikat další kroky. Více najdete v odkaze zde:
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/beru-drogy-a-mam-dite.html
Asi nejlepší a jediná cesta, jak se vyhnout případným problémům, je přestat užívat. Chápu, nemusí to být vůbec jednoduché! Proto bych Vám doporučila obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum. Můžete s jejich pracovníky probrat Vaši situaci bez obav a otevřeně, klidně i anonymně. Existují různé cesty, jak závislost překonat, například i cesta léčby v komunitě společně s dětmi.
Nepíšete, z jakého jste města, ale na Mapě pomoci si můžete vyhledat nejbližší Kontaktní centrum: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přikládám také informace o terapeutických komunitách určených matkám s dětmi:
Terapeutická komunita Karlov
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Terapeutická komunita Podcestný Mlýn
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/
Pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Za Drogovou poradnu Vás zdraví
Andula Novotná