užívání drog
mimimel
V minulosti se mi udělalo zranění které připomínalo popáleninu od cigarety .po 3letech jsem si do toho místa píchla a udělala se mi boulička zmizí to nebo je to abces ?

Odpověděl: Amrit Sen
Minimel, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale takto nadokážeme my, ani nikdo jiný určit, co se Vám stalo. Nepíšete, jestli místo, nebo okolí citlivé, bolestivé, nebo zarudlé, ani nic dalšího. Teoreticky může jít o vznikající absces, to je bohužel téměř vše, co Vám k tomu mohu napsat.
Doporučuji Vám být ve střehu a při jakýchkoli komplikacích vyhledat lékaře, případně defekt ukázat a nechat se ošetřit v nejbližším kontaktním centru, nebo pracovníky spádového terénního programu.
Také si hlídejte tělesnou teplotu a pokud by se Vám měla zvednout nad normál, bez prodlení vyhledejte lékařskou pomoc, třeba i v noci na pohotovostní ambulanci v nejbližší nemocnici. V opačném případě byste se vystavila riziku závažnějších zdravotních potíží, možnému chirurgickému zákroku a v krajním případě mohla přijít o končetinu, nebo o život.
Kupte si mast Ibalgin-Duo, nebo Heparoid a postižené místo několikrát denně nějaký čas potírejte.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Zároveň Vám doporučuji se minimálně do doby, než budete úplně vpořádku, vyhnout užívání drog, nebo aspoň jejich užití odložit na co nejdelší čas. V žádném případě do zasaženého místa, ani jeho okolí neaplikujte. Rozumíme si?
Pozdrav a poděkování nikdy neuškodí.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná.
Ať jste brzy v kondici, držím palce!
Amrit Sen