Těhotná na pervitinu
Dandovka
Dobrý den,dcera 26 let,na mateřské rok a půl, nyní opět těhotná před porodem užívá pervitin, šňupe myslím.Jeji přítel je na tom stejně, nyní jsou u mě, jelikož je opět vyhodili z bytu už poněkolikáté, protože pokaždé prodají co mohou.Me už se opět ztrácejí věci, jsem sama se synem,to že je vyhazuju je vůbec nezajímá, protože vědí, že mi je líto vnučky,kterou by asi tahali někde po venku, nevím co dál 😥

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dandovko,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru.
Vaše situace opravdu není jednoduchá. Je jasné, že nechcete vnučku ohrozit tím, že byste dceru i s partnerem vyhodila a oni této situace zneužívají.
Nevím, jestli si Vaše dcera a její partner uvědomují rizika, do kterých sebe a Vaši vnučku, ale i očekávané miminko, dostávají. Můžete se s nimi pokusit na toto téma promluvit. Pokud okolí zaznamená, že rodiče malého dítěte užívají drogy, je to důvod k obavám o jeho bezpečí a může být kontaktován OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dítěte). Ten pak musí situaci prošetřit a učinit další kroky. Stejně tak, pokud bude zjištěna přítomnost návykových látek u matky při porodu.
Více informací k tématu najdete zde:
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/pro-rodice-uzivatele/beru-drogy-a-mam-dite.html
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/pro-rodice-uzivatele/pro-rodice-uzivatele/jsem-tehotna-a-beru.html
Zkuste jim tato rizika sdělit a doporučit, aby řešili problém co nejdřív, než se dostanou do potíží a než dojde k ohrožení jejich dětí. Ideálně, ať se obrátí na nejbližší Kontaktní centrum.
Věřím, že pro Vás je situace velmi tíživá. Proto bych Vám moc doporučovala ji probrat osobně s odborníkem. Můžete společně hledat možnosti řešení a také se Vám může výrazně ulevit, když na vše nebudete sama.
Pokud pro Vás není Praha úplně vzdálená, doporučila bych Vám obrátit se na paní Ilonu Preslovou, která již řadu let pomáhá matkám uživatelkám a jejich blízkým.
Centrum Komplexní péče
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Pokud je Praha moc daleko, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vyhledat odbornou péči ve Vaší blízkosti.
Držím Vám palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná