Způsoby užití
Alkaz
Dobrý den,
jaký je rozdíl mezi intravenózním užití a například šňupáním? Předpokládám, že z obojího po čase přijdou problémy a následky, ale jestli je třeba intravenózní užití urychlí nebo budou fatálnější (i za předpokladu, že si člověk dává pozor na čisté a sterilní nádobí).
Dlouho jsem bohužel v pubertě žila v tom, že u drog kromě závislosti a nákaz žádný problém není a nic to nezpůsobuje, ani neškodí.
Známá se ohledně svého syna domnívá, že za jeho dřívější problémy se srdcem mohly drogy, ale že jen šňupe a nepichá si, tím pádem to nemůže být z toho, nevěděla jsem, jak jí to odůvodnit.
Děkuji předem za odpověď, hezký den.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Alkaz,
jak píšete jak už užívání nosem nebo intravenózní užívání v sobě nakonec nese negativní vliv drogy - vždy to má samozřejmě nějaký dopad.
Užívání nosem se zdá být k tělu šetrnější, a mnozí uživatelé to také takto vnímají. Užívání jehlou vnímají jako dno a někdy se mu snaží vyhnout. Ano, následky po užívání jehlou bývají většinou daleko horší - abcesy, tromboza, modřiny a jizvy - pokud uživatelé používají nevhodné jehly atd.
Při užívání nosem se poškozuje hlavně nosní přepážka, jícen a žaludek. Je to takové "neviditelné" poškozování, ale přitom může být dleko nebezpečnější právě pro jeho zdánlivou bezpečnost.
Pracovala jsem několik let jako streetworkerka a mnohokrát jsem se přesvědčila o tom, že pokud se droga užívá IV správným způsobem, může jít opravdu o velmi šetrné a dlouhodobě udržitelné užívání. Znamená to používat správně dezinfekci, správné škrtidlo a také používat na každou aplikaci opravdu novou a předtím nepoužitou jehlu. Droga proniká přímo do krevního řečiště a nepoškozuje žádné další orgány.
Při užívání nosem nebo při kouření drogy se tato vstřebává přes další orgán nebo sliznici a to ni samozřejmě ničí.
Problémy se srdcem jsou samostatný problé, zde je složitější hledat příčinu. Teoreticky může dojít k poškozování srdce a je jedno jakým způsobem se drogy užívá. Pervitin sám o sobě srdce a jeho rytmus ovlivňuje.
Děkujeme vám za dotaz a kdykoliv se na nás znovu obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková