Pervitin
Bojovník
Dobrý den, je mi 22 let a už třetím rokem užívám pervitin šňupáním, občas kouřením. Dám si jednou maximálně dvakrát do týdne, převážně víkendy ale v týdnu mi to také neni cizí. Nějak výrazně mi to život zatím nekomplikuje v práci bez absence a s rodinou vycházím dobře. Každopádně vím že jsem závislý, je mi jasné že když nepřestanu teď tak už se z toho nedostanu ani pak, delší dobu se snažím přestat ale vždy si to ke mě najde cestu nebo spíše já k tomu. Pár dnů si na to ani nevzpomenu a pak najednou jsem zase v tom. Všechny drogové “kamarády” jsem odstřihl snažím se držet jen v dobré společnosti, jenže pár lidí z práce v tom taky litá a tím pádem je mi zlo stále na blízku, bohužel ještě větší hrozba je alkohol jak se napiju tak všechno moje snažení přestat je pryč a jdu si koupit trošku toho nepřítele, rád chodím s přáteli na pivo a nechci se vzdávat těhle příjemných chvilek, jenže je to cesta do těch temnějších místo a nevím co s tím. Potřeboval bych od vás nějaké rady jak přestat úplně, věřím si že na to mám i bez odborné pomoci, vždyť jto zvládlo víc lidí vyplavat z vetší hloubky, furt si říkám že nejsem slabší kus, kdyby jo tak už mě to dávno semlelo, jenže furt se držím na hladině a potřebuju ukázat cestu na břeh.

Odpověděl: Amrit Sen
Bojovníku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že přemýšlíte o tom svoje řešit, že vnímáte ohrožení závislostí, respektive že reflektujete, že už nemáte užívání zcela ve svých rukou. Odstřižení drogových kamarádů je užitečný počin, sám o sobě však, máte li zájem o abstinenci od drog, zdaleka nestačí. Alkohol je nejen pro Vás, v souvislosti s prevencí relapsu, tak, jako pro mnoho dalších, velkým rizikem.
Naštěstí máte pravdu v tom, že mnoha lidem se podařilo a daří z bludného kruhu drog vystoupit a uzdravit se, ať už s odbornou podporou, nebo bez ní. Nikdo však tento dar nezískal zadarmo. Vždy jde aktivní přístup, spoustu energie, vytrvalou, poctivou práci na sobě, jejichž součástí je osobnostní růst.
Bylo by chybou a hazardem kontakt s odborníky rovnou házet do koše, za pokus nic nedáte. Doporučuji Vám si o tom, co prožíváte a co byste rád, zcela nezávazně, lze i anonymně, otevřeně promluvit s pracovníkem/pracovnicí některé adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek. Nemáte co ztratit, naopak získat můžete mnohé. Nejlépe zavolejte a domluvte si termín schůzky, není nad osobní pohovor..
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Píšete, že si věříte, že "to dáte" i bez odborné pomoci. Pak by mohlo být šťastnou volbou zajít, nebo ještě lépe docházet, na mítinky svépomocného společenství NA - Anonymních narkomanů, díky kterým, vzájemné podpoře, přátelství a sdílení zkušeností a 12 ti krokovému programu se daří generacím závislých u nás i ve světě stavět na vlastní nohy, uzdravovat a uzdravit se, objevovat a žít spokojený, šťastnější život bez drog.
Docházení není nijak závazné, není třeba nic předem domlouvat. Každý člen volí a dochází na místa setkání podle svých potřeb a možností. Ti, kteří na mítinky docházet díky poloze nemohou, respektive nemají žádné místo setkávání po ruce, ani v dosahu, mají možnost připojit se do online mítinků:
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Jsme v průběžném kontaktu s mnoha lidmi, kterým se podařilo uzdravit, dobrá zpráva je, že jich stále přibývá.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se máte, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná. Držím palce!
Amrit Sen