Jak vážně to je
any&k
zdravím zkráceně můj život jestli se tomu dá tak říkat. Nevěděla jsem co to pervitin je, zatáhl nám to do života otec který před par lety začal bral asi 2 roky kdy jsme na to přišli v tu dobu jsem po internetu vlastně poznavala pervitin. Pozorovala tátu až to došlo k tomu buď léčení nebo my. Byl se léčit ale po návratu začal nanovo mamka ho vyhodila protože nedokázal přestat bylo mi 18 a ja furt nechapala proč .. rikala jsem si kdyby bylo tak lehké přestat přece by přestal , mama s bráchou ho odsoudily ale ja ne ja nevěřila tomu ze by nás opustil jen tak. Rikala jsem si ze kdyby to bylo tak jednoduchy neopustí nás. Zajímalo me to tak moc ze jsem to v těch 18 zkusila také . Bum rok poznavacka rok denodenne , stereotyp normálně jsem si to zajela a byl to spis zvyk. Než sjet se. Jela jsem nosem takže dva roky zasebou a najednou vztah ze dne na den jsem přestala skoro na rok byla jsem u přítele daleko a zaměstnával me myslenky na to nebyli. Najednou rozchod a ja se k tomu ještě ten den vrátila zajela jsem se do toho rychle kdy to bylo zas ob den až skoro každý den. Pak jsem si našla přítele narkomane bum je mi 21 od srpna jsme byli spolu od září me dovedl na jehlu 9 měsíců kazdej den nitrozilne sama . Vztah byl psycho byla jsem psychicky i fyzicky tyrana . Každý den picham jsem schopna gram za den a nic to nedela lidi to nepoznáji a dela mi problém se sjet jako sjet . Což o to, normálně spím normálně jim jako normální člověk plus bonus si picham zbytecne ty sracky , spis jde o to ze kvůli tatoj jswm byla presvedcena ze až to o me mama zjisti nedokazu se probudit s pocitem jak jsem ji zlomila .zjistila to a ja se zachovala jak koste , hystericka scéna byla jsem nepricetna vypadla jsem z baraku jakobych byla ještě ublizena spis me nici ze i přesto co ae stalo v naši rodině a přesto jak nás to zlomilo a jak to teď zabijí moji mamu nechci přestat, vím ze bych měla chtít ,a asi i chci ale asi ne tak jak bych chtít měla … nevím Proč a možná hledám odpověď na to.. nevím jak špatne na tom jsem nebo nejsem , vím ze přestat nechci nemůžu napsat ze me to bavi nebavi nic mi to nedava o to víc nechápu proč , dam si q jdu spát .. jsem ztracena v tomhle … lidi to berou od toho aby si pomohly od problému pro zábavu atd ale ja? Nedokazu říct proč ani nemám stavy dojezdy proste nic.. nic co by se mi mohlo líbit abych to chtěla zas .. ale i tak ten chtíč je silnější než to dno kam Mirim.. prosím zkuste mi jakkoliv nastínit situaci.. chci to brát i když vím všechno co mi to nedava a bere a jak se ničím , dobrovolne se o všechno likviduji. Chtěl me kluk hodnej , pomoct mi, ja alw pomoc odmítám protože nechci přestat brát .. proč proboha .. nejak pro me není nic takovej ten impuls . Mám strach ze jsem jedna z těch co musí přijít o všechno a padnout na to dno abYch jako impuls byla na tom dnu ta Troska a pak se měla od čeho odrazit nebo ja fakt už nevím nevím proste ..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru a niternou osobní zpověď. Na nic se neptáte, nemám tedy na co odpovědět, snad jen na titulek dotazu "Jak vážně to je". Záleží především na tom, jak to prožíváte, cítíte a nahlížíte Vy, také nakolik jste v souladu s nynějším životním stylem. Přijde mi, že šťastná, ani spokojená nejste, a že tomu tak bylo už dlouho před tím, než jste začala užívat. Z mého pohledu to vážné vážně je, Váš návrat k užívání a setrvání v něm vykazuje zřetelné symptomy závislosti, znamená to, že problémy a potíže nejrůznějšího druhu, pokud neotočíte kormidlem, budou narůstat a prohlubovat se.
Nemám ve zvyku psát o svých zkušenostech "z druhé strany". Paralely Vašeho příběhu mě však natolik oslovily, že to zkusím. Stav a pocit, kdy vím, že je "něco" špatně a život nalevačku, že to úzce souvisí s užíváním drog a závislostí a přesto se mi nechce přestat, kdy vím, že bych měl, nebo dokonce že bych rád chtěl "chtít přestat", ale nejde to, kdy drogy už ani pořádně "nedávají", "nehází" a "nefachčí" tak, jak bych si představoval, takže se jen točím od dávky k dávce v bludném kruhu, ze kterého nejde, ani nechci vystoupit, kdy je většina věcí a příběhů, jejichž jsem součástí protkána zmarem, kdy žádný, ale vůbec žádný impuls nestačí k tomu, abych se sebou začal něco dělat, nebo se aspoň na chvíli zastavil, znám, jak své boty a pamatuji na to přesto, že jsem je naposledy prožíval před téměř dvěma dekádami.
Doporučuji Vám, nezůstávejte v tom sama, mluvte o tom s blízkými mimo okruh uživatelů návykových látek a naprosto nezávazně si o tom všem popovídejte jak s odborníky, tak se členy svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kterým se daří.
Znamená to zavolat do některého kontaktního centra, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné služby, která poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvit si s jejím pracovníkem/pracovnicí, termín osobní schůzky.
Nemusíte si nic připravovat, ani přijít s jasnou konkrétní zakázkou, prostě si "jen" zajděte popovídat a dát sobě šanci.
Zároveň navštívit některý z mítinků, setkání společenství NA - Anonymních narkomanů, kam můžete bez ohlášení rovnou, nechat se inspirovat příběhy lidí, které mají tolik společného a kterým se daří nacházet a žít šťastnější život bez drog, případně se, pokud bydlíte dál od míst, kde se setkání konají, připojit na některý z online mítinků.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatná zařízení a služby podpory obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Další:
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Život, rodina, vztahy i já sám jsem byl v troskách, uzdravení odstartovaly kontakt a sdílení v rozhovorech. Trvalo to, ale mám požehnanou rodinu, přátele a skvělou práci, žiji spokojený, šťastný život. Věřte, neměnil bych. To samé přeji z celého srdce i Vám a jsem si jistý, že je to možné. Další dobrá zpráva je, že jsme v průběžném kontaktu s mnoha lidmi, jejichž příběhy se někdy mohly jevit beznadějně, přesto se jim podařilo uzdravit se a činit šťastnými nejen sebe, ale i lidi okolo. Co je skvělé, stále jich přibývá.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak k se máte, co prožíváte, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď nějak užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.