Těhotenství a pervitin
kacenka95
Dobrý den,chtěla bych se zeptat a poprosit o radu prosím. Jsem v 10.tt a beru pervitin nosem. Dříve jsem brala každý den nitrožilně ale poslednich pul roku už beru jen nosem a tak 3x do týdne.Nemuzu o miminko prijit když prestanu brát úplně? Bojim se hrozně potratu,miminko si hrozně přeju.A je to pro mě i hlavní důvod přestat brát drogy.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Kačenko,
je moc dobře, že se na nás obracíte. Vaše situace není jednoduchá a zároveň je velmi radostná. Gratuluju vám k těhotenství a pokusím se vám poradit, jak nejlépe to půjde.
Když berete pervitin tak jeho vysazením nemůžete miminko ohrozit. Naopak ho můžete ohrozit užíváním, a to i když berete nosem a jen menší dávky. Je každopádně skvělé, že jste užívání změnila a neberete tak často. Každopádně by teď bylo nejlepší vysadit úplně a svěřit se do péče odborníka, aby vaše abstinence byla udržitelná a trvalá a vy jste se do budoucna mohla radovat z miminka.
V 10 tt už plod měří asi 3 cm a začíná pomalu vypadat jako člověk. Kolem 12 tt se absolvují nejdůležitější vyšetření, která byste určitě neměla propásnout.
Nepíšete, z jakého jste města, níže pod textem vám posílám kontakt na pražské pracoviště - podobná, ale najdete v každém větším městě. Pokud byste chtěla poradit kam se obrátit - napište, odkud přibližně jste a my vám pošleme vhodný kontakt.
A proč s někým spolupracovat? Určitě budete potřebovat podporu v abstinenci, která není jednoduchá a odborník vám může pomoci i s dalšími věcmi. Nepíšete nic o tom, jakou máte podporu rodiny nebo partnera. Tuto podporu vám částečně mohou poskytnout také odborníci a mohou vám dobře pomoci na vaší cestě.
Přeju vám hodně štěstí a kdybyste ještě cokoliv potřebovala určitě se na nás kdykoliv obraťte!
Za drogovou poradnu
Marie Saudková
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html