Pervitin
Franke
Zdravím
Beru perník od 15 let je mi 22 a poslední dobou zjišťuji že jsem asi závislý ale zároveň vím že mě to akorát ničí.. začlo to poprvé po rozchodu jen tak pro pobavení ale časem to začlo být ne každodenní rutina ale třeba 3-4 do týdne a v poslední době mám strašně moc velké problémy si najít přítelkyni nebo vůbec navázat kontakt s novými lidmi to bude asi nějaká psychicka porucha nemyslíte? Strašně mě to omezuje sem uzavřený do sebe občas úzkostlivé stavy deprese omlouvám se za dotaz ale nechci to řešit u nějakého psychiatra který mě pošle někde na detox akorát to většinou moje kamarády změnilo většinou je ten člověk jako tělo bez duše a tohle já nechci tak se zkusím zeptat vás nebo jestli mi doporucite nějaké moudro :) děkuji za váš čas moc mi pomohlo se aspoň vypsat utápěl sem se v tom strašně dlouho

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Franke,
je dobře že se ozýváte a chcete svůj problém řešit.
Po sedmi letech už vám jistě droga přinesla do života i nějaká negativa, a to nyní asi více pociťujete.
Naopak je skvělé, že jste ještě mladý a můžete tedy věc lépe řešit. Ve své odpovědi se budu snažit věnovat všemu na co se ptáte. Když čtu tak trochu mezi řádky tak vnímám, že sebou nechcete nechat manipulovat. Nechcete se nechat někam zavírat a dostávat léky.
Tady je určitě důležité zmínit, že vás k tomu nikdo nebude nutit. Pokud se někdy rozhodnete jít na detox a abstinovat mělo by to být vaše svobodné rozhodnutí, a hlavně by to měla být cesta ke svobodě od drogy a neměl byste to vidět jako cestu do vězení.
Když se vrátím na začátek vašeho dotazu - píšete, že jste užíváním pervitinu řešil rozchod. Ano, tím to přebijete - na nějakou dobu, ale problémy zůstanou a naopak drogou se spíše stupňují.
Nyní jste sám a je těžké vztah navázat, je to přirozené - když berete váš svět se více točí kolem drogy. Také může být těžké navázat s někým čistým a pokud máte přítelkyni, která užívá také tak váš společný svět se opět může točit jen kolem drogy.
Ptáte se, jestli nejde o nějakou psychickou poruchu - myslím že nejde. Po několika letech užívání (a navíc jste začal dost brzy) jde o úplně běžnou věc - mám na mysli to, že se nějak více straníte lidí. Deprese i úzkosti o kterých se zmiňujete bohužel s užíváním drog souvisí a nebude to asi nikdy jinak.
Co se týče psychiatrické péče o lidi závislé - tato péče je velmi důležitá, protože pod vlivem drog často mohou vzniknout různé psychické potíže, které je třeba léčit a je skvělé, že je možné je léčit.
Psychiatři, kteří pracují v adiktologii jsou odborníci na toto odvětví a zároveň to bývají lidé s citem pro tuto problematiku. Za nezávaznou konzultaci nic nedáte a nikdo vás nebude nikam zavírat.
Můžete navštívit například
Kontaktní centrum SANANIM, nebo zavolat na jejich poradenskou linku
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Nebo můžete navštívit jiné podobné pracoviště v místě vašeho bydliště na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci.
Určitě z toho nemějte obavy, proto že užíváte vám ještě nemusí být zle.
Přeju vám hodně zdaru a sil
za drogovou poradnu
Marie Saudková