Marihuana
AnonymX
Dobrý den, 3.6.2021 jsem užil marihuanu asi po 9 měsících. "kybl" a bylo tam hodně THC.
Po užití jsem měl stavy úplně v pohodě, večer jsem si šel lehnout z důvodu že mě štípali oči, další týden probíhal úplně v pohodě bez žádných stavu, další týden což je 14.6.2021 mi začaly takové menší stavy, přetrvává až do teď 21.6, špatné vnímání, ale jinak v pohodě, žádné špatné stavy, každý den jsem i celkem unavený.
Ten stav trvá třeba cca i celý den, je nějaký způsob aby to odeznělo, mám nechat tělo aby to samo odešlo, jestli se jedná vůbec o flashback.
Ještě nejsem plnoletý a nechce se mi to říkat příbuzným a ani nechci jít k psychiatrovi.
Odezní to samo ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Bohužel takto na dálku nemůžeme objektivizovat příčinu Vašich potíží. Vaše potíže mohou, ale také nemusí s užitím marihuany souviset. Nepíšete další okolnosti a podrobnosti k Vašemu užívání. Už se Vám podobné stavy v minulosti opakovaly? Užil jste THC sám? Při jaké příležitosti? Máte za sebou nějaké náročné situace či Vás něco čeká? Jak u Vás vypadá špatné vnímání konkrétněji?
Ideální by bylo se dalšímu užití marihuany vyhnout a pozorovat zda se Váš stav upravuje. Pokud ne, nebojte se a vyhledejte pomoc u svého lékaře. Stačí, když mu zkusíte popsat své aktuální potíže a on Vás adekvátně vyšetří, zda to nesouvisí s nějakým vážnějším onemocněním.
Určitě se také můžete obrátit na některé z kontaktních center pro uživatele drog a o celé situaci promluvit a více se na ní podívat. Není nad osobní pohovor. Tyto centra lze navštívit anonymně, tedy nemusíte mít obavu kvůli svému věku.
Doporučuji se také uklidnit, odpočinout si, když je potřeba. Zdravě a vydatně jezte a pijte, doplňte vitamíny a minerály, zejména magnesium, které pomáhá při únavě. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den a čerstvý vzduch. Vyvarujte se na co nejdelší dobu dalšímu užití drog včetně alkoholu.
Stačí Vám to takto? Klidně napište, odkud jste. Zašlu Vám kontakty na zařízení, kam můžete zajít.
Přeji vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová