schizofrenie
sdv
dobrý den, chci se zeptat za jak dlouho po užití marihuany může vzniknout schizofrenie? můžou mít na to nějaký vliv panické záchvaty které začaly po cca 2 týdnech od posledního hulení?

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím.
Mám pocit, že už jste nám několikrát kvůli obdobným potížím psal, opravte mě prosím, jestli se pletu, přikládám tedy rozšířenou a dopolněnou kopii předchozí odpovědi.
Nepíšete, jestli Vám byla k něčemu, tedy ještě pokus a doporučení, abyste informace a naše doporučení vzal vážně, začal konat a konaktoval odbornou podporu a pomoc, zavolal do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, Kontaktního centa, nebo obdobného zařízení které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a léčbu uživatelům návykových látek a v každém případě potíže také konzultoval s psychiatrem - adiktologem.
Situace, jak ji popisujete, vykazuje symtomy případné toxické psychózy, která se v souvislosti s užitím, nebo užíváním, může v podstatě kdykoli po užití THC projevit, zejména křehčím lidem, kteří v sobě z nejrůznějších důvodů nosí předpoklady k psychickým poruchám, mezi které patří i nastartování, rozvinutí, nebo prohloubení schizofrenie.
Znamená to, že se Vám podobný zážitek od teď už může objevit kdykoli, ať už po užití konopných drog, ale i psychostimulantů a halucinogenů, po užití i minimální dávky "materiálu".
Doporučuji Vám tedy od užívání psychotropních látek zcela upustit, pokud to nedokážete, tak aspoň odložit další užití na co nejdelší čas. V opačném případě existuje riziko, že se u Vás nastartuje, rozvine, nebo prohloubí psychické onemocnění, které nemusí být snadné léčit ani v případě, že byste do budoucna už žádné drogy neužil, v krajním případě, že se Vám úplně uzdravit nepodaří nikdy.
Pokud by se podobné potíže měly vracet, ať už v souvislosti s užitím drog, nebo bez nich, doporučuji Vám kontaktovat odbornou pomoc. Momentálně nepanikařte, nastavte si poklidný režim bez drog a alkoholu, odpočiňte si, dodržujte spánkový, potravinový a pitný režim, doplněný o dostatek vitamínů a užitečných minerálů.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud z užíváním marihuany nedokážete přestat a jste z Prahy, nebo okolí můžete se obrátit na pracovníky našeho Denního stacionáře, který disponuje specializovaným programem pro uživatele marihuany a konopných drog:
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16:30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18:30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17:30 - 19
Pátek 8 - 15
Zároveň Vám doporučuji podívat se na specializovaný web Končím s hulením, který kromě užitečných informací a selftestu závislosti, nabízí i možnost bezplatné online léčby: https://koncimshulenim.cz/
Pokud bude pokračovat v dalším užívání a vyhnete se osobnímu kontaktu s odborníky, může se stát, že se nadobro zblázníte.
Poděkování nikdy neuškodí.
Držím palce, buďte na sebe opatrný.
Přeji vše dobré, Amrit Sen.