záchvat paniky?
pz
dobrý den, před pár dnama jsem s kámošema hulil po 3 měsících, předtím jsem si dal jen občas, třeba 1 joint ve třech lidech za týden, někdy i míň, ale když jsem po takové dobe hulil tak jsem začal jsem byt docela ve stresu a mel jsem uzkosti kdyz jsem se zhulil, ale po asi pul hodine uz to bylo docela dobrý, 5krát jsem měl bad trip z trávy ale to bylo asi pred rokem a chci se zeptat, dneska jsem byl ve škole a zničeho nic jsem o přestávce začal cítit hroznou úzkost, měl jsem silný pocit depersonalizace, přišel jsem si slabej a hrozně jsem se klepal, tlak v hrudníku a musel jsem rychle dýchat.. začal jsem mít bezdůvodně hroznej strach tak jsem šel radši ze třídy a uklidnil jsem se trošku když jsem byl sám, takhle jsem se cítil asi 5 minut a pak jsem ještě cítil jak se klepu a byl jsem nervózní asi dalších 30 minut.. pak jsem byl taky docela vyčerpaný. trochu podobně jsem se cítil i na začátku týdne ve škole ale to bylo asi jen na minutu a nebylo to tak hrozný jako dneska. chci se zeptat mohl to být panický záchvat? a pokud ano, může to být z tý trávy? mohlo jít jen o 2 záchvaty nebo se to může nějak rozjet? a jestli to nebyl panický záchvat co jiného by to mohlo být? předem děkuju za odpověď

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
ano, stav který popisujete byl pravděpodobně záchvat paniky, tzv panická ataka. Samozřejmě nejsme kompetentní k tomu diagnostikovat, to by měl určitě vždy dělat lékař při odborném vyšetření. Já vám jen píšu jak vnímám co se vám děje v rámci možností  internetové poradny. Tento stav může vzniknout po užití drogy, nebo může být spojen s něčím jiným. Doporučila bych vám nyní trávu vysadit a sledovat, zdali se vaše stavy upraví a budete se zase cítit lépe. Pokud se vám záchvaty budou vracet určitě se ozvěte a my bychom vás nasměrovali na správný typ pomoci. Napište také, jaké nejbližší větší město máte ve svém okolí. O celé situaci se také můžete poradit s lékařem nebo s psychiatrem už nyní.
Bylo by škoda, kdyby vám tyto stavy zhoršovaly kvalitu života. Tím, že je řešíte už v začátku tomu jistě dokážete předejít.
Přeji vám hodně zdraví.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková