hepatitida
Woo
Už od prosince vim, ze mam zloutenku typu C, ted mam pritele, ktery o tom nema ani tucha, hrozne moc se mu to bojim povedet...Vim, ze to budu muset udelat, ale jde tu o to, kdyz se spolu budem milovat,tak "co je zakazano a co dovoleno"? Rozumite mi? Myslim tim, treba jestli se nenakazi, kdyz mi bude delat oralni sex a pod. S drogama, konkretne s heroinem, jsem jeste na dobro nezkoncila, i kdyz bych moc chtela, ale snad to kvuli "NEKOMU" zvladnu. tak se tam mejte PA PA

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vím, že je to asi těžké a máte strach, ale měla byste říct svému příteli o žloutence co nejdříve. Je to hodně nebezpečná nemoc a určitě ho nechcete nakazit. Co se týče toho, co budete a nebudete moci, rozhodně je třeba používat při styku kondom! Orální sex je velmi málo rizikový z hlediska nákazy, i když nějaká teoretická možnost tam je. Nejrizikovější z hlediska nákazy je anální sex a běžný styk. Ještě větší riziko ale představuje nákaza krví, tzn. sdílení jehel. Takže jestli jste ještě neskončila s heroinem, dejte si pozor i na tuhle cestu, abyste někoho nenakazila. Jinak nevím, jestli víte o možnosti léčby "céčka" interferonem, která je sice složitá, ale přeci jen možná. Prvním předpokladem však je minimálně 6 měsíců předem abstinovat. Takže možná další motivace k tomu přestat s drogami úplně...?! Pokud byste chtěla nějaké další informace, ať už o žloutence a jejím přenosu, nebo o interferonu, klidně kdykoli napište, nebo zavolejte do K-centra na 283872186. Hodně štěstí a odvahy...