***
rad bych vedel, co v soucasne dobe rika zakon o pestovani marihuany. Jak muze byt clovek pestujici marihuanu postizen? Rozlisuje zakon nejaka mnostvi pri pestovani, nebo je v podstate jedno, jestli clovek pestuje cele pole, nebo dve rostlinky? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
No - pěstování marihuany bude spadat pod odstavec o výrobě a distribuci drog, která je zakázaná a trestná jak pro vlastní potřebu, tak i pochopitelně i pro jiného. Podrobnosti, včetně odlišení teho, kolik toho pěstujete najdete níže. Jak se můžete přesvědčit, za pěstování ve vagonech je větší "odměna". Kdybyste chtěl diskutovat, zda marihuana je omamná či psychotropní látka, nebo dokonce jed - tak je. A její pěstování pro tento oučel není v České republice povoleno: Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 187 1)Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. 2)Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a)spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. 3)Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a)získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b)spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c)způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. 4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a)způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b)získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c)spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.