metla, bohuzel ne ta velikonocni
shamanka
Krasny velky patek was wsem preji! Moje matka ma uz leta problem s alkoholem.Bohuzel si to nepripousti a jakekoli narazky i prime otazky ma vzdy tendenci prehlizet a toto tema bagatelizovat-myslim, ze prave treba u tehle spolecensky tolerovane drogy zde muze byt casto tendence nad tim mavnout rukou....Nyni ovsem jeji manzel(prestoze ji jinak v piti bohuzel podporuje) vyhrozuje ultimatem,takze stojata voda je zcerena,a snad by byla vhodna chvile jednat.Rada bych ziskala informaci na koho se obratit a jak vubec dal postupovat. Jak mohu ja osobne pomoci? Je mi jasne , ze jde predevsim o to, aby si jedinec sam uvedomil nutnost lecby,ale rada bych napomohla, preci jen, je to moje matka...a obavam se, ze sama zadne rozhodnuti ohledne lecby neucini... Mnohokrat vam dekuji za vasi laskavou odpoved a preji Vesele Velikonoce a s nimi souvisejici podporu vnitrni premeny ...at se nase vnitrni kralovstvi znovu zazelenaji :O)

Odpověděl: Bára Orlíková
Je to složitá situace. Máte pravdu, že se člověk musí rozhodnout sám a uvědomit si, že potřebuje nějakou pomoc. Vy pomoci můžete, ale spíš jen v nasměrování na vhodnou službu a v podpoře změn, které vaše matka ve svém životě udělá. Ale nemůžete to bohužel udělat za ni a ani by situaci úplně neprospělo, když byste si s maminkou vyměnili role, což tak člověka nutí, aby udělal... Je lépe se obrátit na odborníky. Jinak by se mohlo stát, že to celé vezmete na sebe a budete tím úplně vyčerpaná a zničená a to by bylo zbytečné. V Praze se můžete obrátit na AT poradny, které jsou v každém obvodě (ambulantní poradny zaměřené na problematiku závislostí) nebo na léčebná zařízení (psychiatrickou léčebnu v Bohnicích nebo psychiatrickou kliniku u Apolináře), na svépomocné sdružení AA (anonymní alkoholici). Možná by bylo nejlepší navštívit nejdřív AT poradnu a zvážit podle situace další postup a případně možnosti vhodné léčby (Kontakty na jednotlivá zařízení najdete na www.sananim.cz/dis, pod rubrikou Kontakty, když zadáte oblast Praha). Držím palce vám i mamince a taky přeji hezké Velikonoce.