Pomoc kamaradovi
Shaggy
Chtela bych se zeptat, jestli kdyz muj kamarad si píchá pervitin jednou za týden, jestli je nějaká šance,že bych mu JÁ dokázala pomoct. Moc mi na něm záleží,je to doopravdy skvělej kluk,ale mám o něj strach. Prosím potřebuju poradit,co mám aspoň přibližně dělat,aby se od toho svinstva dostal pryč. Vím, že to asi jen tak hned nepůjde,ale chci to alespoň skusit. Do žádný poradny nebo tak něco ho v žádným případě nedostanu. Potřebuju pomoct. Dějuki

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vaše pozice je dost těžká. Chápu, jak se asi musíte cítit, když máte před očima někoho hodně blízkého, kdo propadá drogám. Není lehké něco udělat, když o to ten druhý nejspíš nestojí. Píšete, že kamarád rozhodně nepůjde do žádné poradny, z toho se jen dohaduji (protože o tom není ve vašem dotazu zmínka), že je vlastně se svou situací docela spokojen. Pokud je to tak, bude těžké nějak mu pomoci bez toho, aby jste se Vy absolutně vyčerpala (a možná ani tak ne). Jestliže se dospělý člověk svobodně rozhodne pro drogy, musí se také svobodně rozhodnout žít bez nich. Jediné, co můžete v tuto chvíli dělat, je mluvit s ním o tom, pokud je k tomu přístupný. O tom, co mu drogy dávají, co naopak berou, že o něj máte strach a proč, nabídnout mu kontakt na nějaké zařízení...Dejte ale pozor, abyste ho spíš neodradila, pokud by byl nátlak moc velký, a hlavně myslete také a v první řadě na sebe. Pomáhejte jen do té míry, na jakou máte energii, která Vám nebude chybět nikde jinde. Vím, že to nezní moc optimisticky, ale ze závislostí se musí poprat každý v první řadě sám.Přeji hodně štěstí Vám i Vašemu kamarádovi.