další zkušenost
Bruno
Dobrý den. Tak se Vám asi po tříměsíční pomlce zase hlásím. Vidím že na dotazy zde odpovídá někdo jiný než jsem byl před nedávnem zvyklí. Zdravím Vás pane Martine. S Vámi si píši prvně. Před tím jsem komunikoval s Vaší kolegyní,tak nevím jak navázat. Spolu jsme probrali již několik témat, tak se pokusím pointu Vám co nejstručněji shrnout. Jde o to, že studuji účinky metamfetaminu na svém těle. V poslední konverzaci mi Vaše kolegyně napsala at se jí zase ozvu s dalšími zkušenostmi. A tak se po tříměsíční pauze opět hlásím s novými poznatky. Jednou za dva až tři měsíce studuji účinek pervitinu na fyzickou i psychyckou stránku mé osoby vždy v jiné situaci a v jiném prostředí. Nyní mé experimentování zavítalo do jednoho hotelu s příjemnou společností. Nebudu zabíhat do podrobností. Chtěl jsem se jen zeptat. Drogu jsem aplikoval v jedenáct hodin večer a ráno kolem deváté hodiny došlo ke změně stavu. Stal se ze mě úplně jiný člověk. Používal jsme neobvyklá, básnická a vědecká slova, mluvil jsem v rýmech a verších. Dokonce se změnil i můj přízvuk,tonina hlasu a postoj k věcem. Stal ze mě asi na čtyři hodiny úplně jiný člověk. Je možné že schyzofrenik? Ze jsem poznal svou druhou osobu? Zatím předem děkuji za odpověd a brzy nashledanou.

Odpověděl: Martin Hulík
Taky vás zdravím. Pokoušel jsem se najít v dotazech a odpovědích, kdy jsem vám odpovídal, ale nic jsem neobjevil. No nevadí, alespoň jsem si přečetl, o čem jste si psali s Bárou Orlíkovou (tedy pokud píšete stále pod stejnou přezdívkou). Ptáte se, zda váš stav na droze byl psychotický. Řekl bych že ano - každá intoxikace dostatečnou dávkou pervitinu se podobá psychóze. Někdy se stává, že se psychóza z intoxikace prolamuje do běžného fungování za střízliva a už se vás nadlouho nebo napořád drží. A tomuto riziku bych na vašem místě věnoval zvýšenou pozornost. (Postižený ale bohužel většinou zpočátku nevnímá, že se s ním děje něco mimořádného - spíš je divné okolí). Zdaleka vám nechci tvrdit, že jste nebo budete psychotický, berte to pouze jako varování. Užívání pervitinu vede často k průšvihu - nic na tom nemění, že tomu říkáte studium. Doporučil bych vám příště se vyhnout všem stimulačním drogám a halucinogenům (včetně marihuany), s dalšími drogami (pokud nějaké užíváte), opatrně. A když budete mít zájem, znovu napište. Pokud stojíte o osobní kontakt, můžu vám někoho doporučit.