Pomozte mi prosím...
Aki
Dobrý den. K mému dotazu...přibližně po ročním braní pervitinu zhruba tak 4x-5x do týdne, jsem se poslední měsíc snažila přestat a skutečně jsem si nic nevzala. To ale za tu cenu, že celé dny trávím doma a to se střídáním dvou stavů: buď naprosto nezřízeně jím (za ten měsíc sem skutečně přibrala 6 kg !)nebo se stavy deprese,smutku,někdy i celkem zbytečné podrážděnosti a hlavně především naprosté zoufalosti.. Nejen kvůli "stesku" po piku(i když samozřejmě taky),ale docela i kvůli tomu přibírání na váze. Ve svých osmnácti mi o to přecejen tak trošku jde a asi nemusím říkat že 6 kg je běhěm tak krátký doby přecejen vidět. Možná že mám ve spojitosti s "odvykáním" asi neobvyklý až "rozmazlený" problém, ale na začátku mě ani nenapadlo,že bude zrovna tloustnutí tím hlavním problémem.. Už fakt nevim kudy kam,neustále se mučim myšlenkama si zas vzít a bejt celkově v pohodě, ale na druhou stranu si říkám že když už na to přecejenom přes měsíc "kašlu".. Taky přemejšlim jak si musim celkově změnit život, zájmy a kamarády - nevim jestli bych už dokázala jít třeba na techno "čistá" ale zkusit to se taky bojim, protože bych mohla neuspět a vim že tzv. "občasný braní" je jen krátkodobý a spíš iluze, něco za co se lidi schovávaj jen proto, že (si) neuměj přiznat problém... Ach jo, nevim už jak dál, pořád ve mě bojuje touha s odhodláním toho nadobro nechat. Paradoxně na piku mi v rámci možností všechno vycházelo, a když sem toho nechala a čekala že všechno třeba bude ještě víc v klidu - jde všechno do háje..vztahy, ve škole zhoršení z dlouhodobejch "perníkovejch" jedniček na trojky apod... Už fakt nevim jestli mi možná přecejen nebylo líp... Píšu to hlavně proto, že si sice uvědomuju že jakýkoli braní drog není dobrý a je to spíš jen iluze- proto se snažim toho nechat, ale zároveň teď teprv už fakt nevim jak dál... Kdybych snad aspoń měla nějakou podporu a nebyla na to úplně sama. Z blízkejch lidí okolo mě buď něco berou(tam by hledání podpory v odvykání mělo spíš opačnej účinek)nebo jsou to lidi před kterýma tohle všechno tajim a ani nechci aby se o mym "braní" někdy dověděli. Pomozte nebo poraďte mi prosím... Jak odolat, jak to všechno vydržet, jak dál...

Odpověděl: Martin Hulík
S tím přibíráním na váze si tolik nelamte hlavu. Po takové době na pervitinu jste hádám stejně byla víc než hubená. Že teď nabíráte váhu, je naprosto přirozené. Ono se to zastaví, až si tělo řekne. Zkuste jíst zdravě, hodně zeleniny, spíš víckrát denně po menších dávkách. S váhou se zabývejte, až zvládnete závislost - pak to můžete dělat jako každý, kdo si chce hlídat figuru: zdravé jídlo a hodně pohybu. Docela se mi líbí, co o vaší situaci píšete. Je vidět, že o tom přemýšlíte. Ale jednoduché to jistě nebude, že? Docela bych se přimlouval, abyste se zkontaktovala s nějakým zařízením či odborníkem na závislost, kde by vám pomohli zvládnout první období abstinence, udělat si ve věcech jasno, naplánovat nejbližší budoucnost, předejít opětovnému rozjezdu a předně nebýt na to sama, jak píšete. Jste-li z Prahy, vhodný bude Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7. Telefon 280 803 130. Jestli chcete jiný kontakt nebo ještě napsat, jen do toho. Držím vám palce.