kristýnka
dobrý večer..v budoucnu bych chtěla nějakým způsobem pomáhat lidem drogově závislým(ale nevim jakým-způsobem) tahle problematika mě zajímá,studuju na gymplu-humanitní předměty, tak jestli byste mi prosím mohli"poradit" jaká vysoká škola je potřeba(pokud je potřeba)a jaký je o takovou práci zájem,díky moc!

Odpověděl: Bára Orlíková
Asi by bylo nejlepší si o téhle problematice a o tom, co ta práce obnáší, měla něco zjistit. Protože ona ta práce není nic moc fascinujícího, i když se to na první pohled může tak zdát. Spíš je to hodně náročné, vyčerpávající a leckdy i nepříliš bezpečné. Takže je dobré o tom napřed něco vědět, abyste se mohla rozhodnout, jestli je to opravdu ono. Pro takovou práci je potřeba mít nějaké vzdělání a zkušenosti, takže bych vám doporučila následující pořadí: 1. podívat se do rubriky literatura a na stránky www.sananim.cz (Drogový informační server), případně další internetové zdroje, které na této adrese najdete v odkazech, a dozvědět se nějaké informace, 2. pokud budete o této práci dál uvažovat, vyplatí se zvolit si obor studia VŠ kupříkladu sociální práce, psychologie, speciální pedagogika, medicína... a až vám bude o něco víc, tak si zkuste domluvit stáž v některém zařízení (mám pocit, že u nás v SANANIMu je to vázáno věkem 20 let), třeba v Kontaktním centru nebo v rámci streetworku, abyste věděla, co to skutečně obnáší 3. pokud vás ti bude nadále zajímat, zkuste se zeptat někde na místo... :-) Když o tom budete chtít něco vědět, pište.