Okoli
H
Pohybuji se mezi známými a ve společnosti která bere drogy pravidelně a celkem často.sama s drogama nemám žádnou zkušenost a ani nechci mít. Mám možnost sledovat jake následky to zanechává na známých. Díky tomu si více všímám okolí a zjišťuju - s hrůzou,kolik feťáků se kolem pohybuje. zajímalo by mě, existuje nějaká evidence - číselná nebo procentuelní, kolik závislých je v Praze mezi mládeží,školákama, dospělými ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Evidence v pravém slova smyslu úplně ne, protože uživatelé drog nejsou buď s žádným zařízením v kontaktu nebo jsou, ale anonymně nebo pod specifickým kódem, evidováni pod jmény jsou samozřejmě v léčebných zařízeních... Všechna zařízení, která pracují s lidmi, co mají problémy s drogami, ale musí vykazovat statistiky klientů a kontaktů. K některým statistikám se můžete dostat na www.sananim.cz/dis (Drogový informační server), statistiky jsou určitě i na stránkách Hygienické stanice hl. m. Prahy, ÚZIS, Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky. Nicméně, dost lidí, kteří užívají drogy, ať už pravidelně nebo občas, se ve statistikách neobjeví. Celou touhle problematikou se zabývá drogová epidemiologie. Jinak jen upozornění = od častého pohybu mezi lidmi, kteří berou drogy, a zájmu o drogy, není k braní drog tak daleko, jak by to mohlo vypadat. Buďte při svém zájmu o drogovou problematiku opatrná.