Predavkovani
EVA
Pane doktore Minariku dekuji za odpoved.Bohuzel nevim co to bylo za drogu,ale ty pozdejsi panicke zachvaty byli a jsou i dnes stejne,strucny popis:divny pocit,neuvolnenost,buseni srdce,panika,strach,potrebuji klid,velmi zrychleny tep,problemy s dechem,potrebuji vzduch- tezko se mi dycha,snazim se sama sebe uklidnit ,je to velmi obtizne,dnes nepouzivam zadne leky,drive jak to zacalo Diazepan,Lexaurin,ale co me jeste dnes trapi ,ze nemohu pracovat naplno a tezko zvladam stresove situace,strucne receno ta udalost s tou drogou zmenila muj zivot a me take,na jednu stranu pozitivne ,nepiji alkohol, sportuji , ale az na ty panicke stavy to me trapi,velke spolecnosti se radeji jeste vyhybam.Pozn.v roce 1994 mi bylo 20 .let dnes je mi 29.let,to znamena ze tim trpim jiz ca. 8.let.Otazka; jakou mam sanci,aby tyto stavy odesli uplne,jaky to ma dopad na organismus,co by jste mi poradil co mam delat?Jeste dulezita pozn. pri te udalosti jsem mela velky strach, ze umru. Dekuji predem.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete vypadá jako porucha způsobená, resp. vyvolaná užitím drogy. Obávám se, že po 8 letech to s tím odezněním nebude úplně snadné a nejspíš se s tím tak nějak budete potýkat ještě dlouho. Nevím, co jste už zkoušela - úspěch by mohla mít léčba, která by byla komplexní a dlouhodobá. Tj. měla by zahrnovat jak psychoterapii, tak možná nějakou farmakoterapii, případně nějaká režimová opatření, ... Nevím jestli mi rozumíte - tím myslím - že by zabralo něco tak že vám to zmizí teď hned je nepravděpodobné. Šanci na úspěch by mohl mít postup, který bude plánovaný a kordinovaný a který někdo s rozmyslem povede po celou dobu léčby. A bude také hledat spolu s vámi možné cesty dalšího postupu. P.s. Asi se tak stalo - jen na okraj - jistě někdo pokusil vyloučit tělesné onemocnění, že? Ještě něco - omlouvám se za zpoždění odpovědi, nějak se mi to nakumulovalo. :-)