Milá Báro...
cosma
Milá Báro, děkuji za odpověď!!! testy na HIV jsem si nechala dělat a jsou v pořádku.Kdybych měla hepatitidu, tak by se to njak projevilo,myslím.Můžete mi napsat jaké jsou příznaky hepatitidy. Myslela jsem , že tady se dá dostat z injekčních stříkaček,ale já jsem si drogu takhle nikdy neaplikovala.Bojím se pořád.A nezlobte se,že se takhle ptám,já se nikdy s nikým o něčem takovém nebavím a předtím jsem měla úplně jiné zájmy a život.jediný, co mám od té doby, že se mi zhoršila pleť na obličeji,hlavně po jídle.Souvisí to třeba s nějakou nemocí z drogy? mockrát Vám děkuji, že se můžu takhle ptát a že se mám na koho obrátit. Cosma.

Odpověděl: Bára Orlíková
Můžete se podívat do rubriky Drogy a nemoci, podrubrika Hepatitidy a tam najdete některé informace. Je dobré a rozumné, že jste si nechala udělat ty testy na HIV. Pak jde hlavně o hepatitidu C, která se nemusí dlouho projevit. Ale pokud jste neužívala drogy injekčně, tak pravděpodobnost, že byste tuhle nemoc měla, je nevelká (přenáší se nejčastěji krevní cestou, méně často při pohlavním styku), musela byste si ji pořídit při intimním kontaktu s někým, kdy by tuhle chorobu měl - což asi víte vy, nakolik je tahle možnost pravděpodobná. Myslím, že zhoršení pleti není z typických příznaků nějaké choroby, kterou byste mohla dostat při užívání drog, spíš bych to viděla jako symptom nadměrného stresu... Tělo občas takhle reaguje. Ale pokud máte pochybnosti, tak je nejlepší opravdu lékaře navštívit. Každopádně je dobré mít aktuální informace o svém zdravotním stavu, nic tím nezkazíte :-) Kdyžtak vám můžu dát ten kontakt na kolegu, který má svoji ambulanci a zabývá se především diagnostikou a léčbou hepatitid a dalších infekčních onemocnění, mohla byste si tam nechat vyštření udělat (ovšem je to v Praze).