cosma
Milá Báro, děkuji za odpověď na můj mail. Byla jsem tři dny doma a bylo to fajn.První den jsem měla strašnou chut´na pervitin, ale představila jsem si, jak bych vypadala za dva dny a ta chuť mne pomalu přešla.Odpočinula jsem si, navštívila svoji rodinu,načerpala nové síly a je mi fajn.Bohužel je to tak, že když jsem vyčerpaná,mám chutˇna drogu, ale já doufám, že to bude jednou pryč.Velice ráda bych se toho zbavila, ale tady se bojím, že se to někdo dozví, když někam půjdu,ale na druhou stranu bych chtěla, aby to bylo vše pryč. Chtěla bych se zeptat, jestli se drogy dostanou z těla úplně nebo zůstávají. Zatím přítele nemám, ale kdybych se třeba s někým seznámila, tak bych měla moc ráda dítě.

Odpověděl: Bára Orlíková
To jsem ráda, že se cítíte líp. Víte, když jste ve stresu a máte pocit, že je toho na vás moc, tak chutě přichází častěji a ve větší intenzitě. Je to tak, že tohle přetrvává dlouhou dobu, je to prostě projev nemoci, závislosti, která je sice v tuhle chvíli skrytá, ale ta chuť si vzít se ve slabých chvílích zase ozve. Není to vaše vina, není to nic, z čeho byste měla mít výčitky, jen je potřeba se s tím naučit zacházet, aby vás to nesejmulo. A ve chvílích, kdy toho máte moc, se chuť na pervitin zákonitě objeví, aby se vám snažila podsunout, že ... teď je právě chvíle, kdy by se vám to s pervitinem zvládalo líp, jinak než s pervitinem to nemůžete stihnout, ... Je to taková bludička, která vás vede do bažin. Ale zároveň je to příležitost si uvědomit, že myšlenky na drogy se projevují převážně ve chvílích, kdy je na místě si odpočinout, vysadit, relaxovat. Upozorňují vás na vaše slepá místa. Když zjistíte, v jakých situacích se objevují, tak se vám bude lépe dařit je zvládat, protože na ně budete víc připravená. Každý má pak svou osvědčenou strategii, jak je zvládat (zavolat kamarádce a svěřit se jí s tím, že vám není dobře, jít se někam najíst, zalézt do vany a relaxovat, jít se projít, koupit si něco, co vám udělá radost nebo si jen říct, že to priostě musíte přežít... možná máte nějakou osvědčenou taky). Nejlepší je na začátek mít pravidelný životní režim a mít věci naplánované, aby vás co nejméně mohla nějaká situace zaskočit nepřipravenou. Když by bylo nejhůř, tak zvažte, zda by přece jen nebylo dobré navštívit někoho z odborníků osobně. Jinak, drogy z těla zmizí po pár dnech či týdnech, spíš jde o to, zda jste si nezpůsobila nějaké zdravotní poškození. Doporučila bych vám zajít si za praktickým lékařem (nebo vám mohu doporučit kolegu-lékaře v Praze, u kterého si nechávají dělat vyšetření naši klienti) a nechat si udělat kompletní testy (hlavně jaterní testy pro vyloučení nákazy hepatitidou a testy na HIV). Vaše budoucí miminko by tedy vaše drogová minulost neměla ohrozit, jediný problém by byl, pokud jste se během užívání drog nakazila některou infekční chorobou, což by bylo dobré před otěhotněním zjistit. Zas napište, jak je a zatím držím palec :-)