Poppers
Petr
Ahoj:)omlouvám se, ale nikde nemohu na Vašem indexu stránek najít info o této látce:(Myslím si že by měla být zařazena mezi těkavé, ale nejsem si jistý, ale není tu nikde. Může te mi poskytnout nějaký odkaz, info či něco podrobného? Díky Petr

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, informace o poppers na našich stránkách zatím nenajdete, ale je to jen otázka času.Podělím se tedy s Vámi o to, co jsem o látce zjistila já: Poppers je populární název pro různé alkyl nitrity. Patří sem i amyl nitrity, které se používají v některých lécích pro kardiaky, bývají součástí některých čichacích afrodiziak ze sexshopů. Poppers se užívají čicháním výparů přímo z lahvičky, účinek se dostavuje během pár sekund a obvykle trvá 1-2 minuty. Způsobují různé stavy jako euforii, sexuální touhu, malátnost, omámenost, bolesti hlavy, atp. Zapříčiňují také uvolnění hladkého svalstva bohatého na krev (konečník, vagina), proto je používají zejména homosexuálové, pro usnadnění análního styku.Některé studie ukázaly, že nitrity snižují funkčnosti imunitního systému člověka ještě několik dní po užití. Způsobují prudké snížení krevního tlaku a zvýšení tepové frekvence, proto je nebezpečné je kombinovat se stimulanty (pervitin, kokain, E, ale i Viagra atp.)! Jejich užívání představuje zvýšené riziko pro jedince s oslabeným imunitním systémem, pro trpící chudokrevností, rovněž pro těhotné a zejména pro lidi, kteří za sebou mají "mozkovou příhodu". Poppers ovlivňují úsudek, proto je vhodné při sexu nasadit kondom ještě před jejich užitím.Delší užívání poškozuje nos a plíce!Jsou jedovaté - pokud se "podaří" je polknout, je nezbytné zavolat rychlou lékařskou pomoc! ...Snad jsem vám alespoň částečně dala informace, které jste potřeboval. Najdete je, ještě trochu rozšířené, na stránkách Podaných rukou www.extc.cz. Pokud máte ještě nějaký konkrétní problém s touto - nebo jakoukoli jinou - látkou, určitě napište znovu.