Pervitin
Petr
Ahoj, dobrý den :) Chtěl bych se na Vás obrátit s jednou asi ne příliš hezkou otázkou.Jde mi o to zda-li mi dokážete nějak popsat rozdíl mezi účinkem, dobou intoxikace atd. v případě, když se rozhodnu pervitin sníst namísto šnupnout?Jde i o to zda-li je to (relativně) bezpečnější a zda-li to nemůže nějak zvlášť poškodit vnitřní část žaludku nebo sliznici.Předem Vám chci poděkovat a popřád mnoho dalších uspěšných rad:) Děkuji Petr

Odpověděl: Jakub Minařík
Rozdíl mezi užitím per os (ústy) a šňupnutím je hlavně v biologické dostupnosti (tj. kolik se teho vstřebá) a jak intoxikace probíhá. 1. biologická dostupnost - bývá u užítí per os nižší, ale není to pravidlem. V některých případech se může stát, že látka užitá ústy je neúčinná, neb všechno co se vstřebá projde játry a pokud játra tu látku umí dobře detoxifikovat - tak jí prostě hned odbourají (to platí třeba u subutexu). Jindy se látka právě tímto způsobem aktivuje (tj. - to co se vstřebá, je neaktivní, k aktivaci dojde po zmetabolizování v játrech - např. myslím diazepam). 2. Ze zkušenosti (ne vlastní - ale klientů) vím, že průběh intoxikace po per os užití je mnohem plošší - tj. pomaleji nastupuje a také že má často mnohem delší průběh. Může to souviset i s tím, že při odhadu dávky vzhledem k uvažované horší biologické dostupnosti si uživatel dáívá často rovnou víc a tak se mírně předávkuje. AŤ je to jak chce - často uživatelé říkají, že je délka intoxikaci nepříjemě překvypila, že intoxikace pokračovala i v době, kdy již měla dávno skončit- snáze se pak dostavovali stíhy, ... To bych viděl jako hlavní riziko. 3. K nějakému tělasnému poškození přímým fyzikálně-chemickým vlivem na trávící trakt může dojít, ale není to myslím moc pravděpodobné. Spíše jsou ve hřeb obecná rizika ubusu pervitinu. Mohu-li mít doporučení, zkuste svůj experiment a užívání pervitinu ještě vážit. Ale to asi nechcete slyšet - a taky je to na vás. Nicméně - kdybyste něco potřeboval - stačí se zeptat.