MATURA
EEEFFF
DOBRY DEN, CHTELA BYCH SE JEN ZEPTAT, JESTLI EXISTUJI NEJAKE PRASKY NEBO NECO PROTI UNAVE.MAM DELAT MATURITU A ZJISTILA JSEM ,ZE VUBEC NIC NESTIHAM A POSLEDNI DOBOU JSEM STRASNE UNAVENA!DEKUJI ZA ODPOVED

Odpověděl: Jakub Minařík
No - osobně bych uvážil možnost užívání vitaminů a minerálů. Pokusil bych se ještě o pravidelný životní styl, to jsou věci které jsou nespecifické, ale dost pomáhají. Možnost usu stimulancií bych asi vyloučil - nese to s sebou spoustu rizik a navím možnost je legálně sehnat ja celkem nulová. Navíc - mohlo by se pak stát, že až budete muset podat výkon můžete selhat. Ještě existují léky - tzv. nootropika - užívají se u pacientů s poškozením mozku a zlepšují metabolismus neuronů. Studenti, kteří potřebují dlouhodobě intenzivně studovat si je pochvalují. Mezi relativně velmi bezpečné léky této skupiny patřií preparáty obsahující piracetem (Kalicor, Geratam). Preparáty jsou i volně prodejné a pokud byste po nich chtěla sáhnout - tak je třeba je užívat dlouhodobě - tj. týdny ev. měsíce. K rozvinutí efektu dochází až po delší době. Určitě se o tom ale poraďte s lékárníkem, nebo lépe se svým praktickým lékařem. Myslím, že vám rádi poradí.