Otazka
Sedrik
Zdravim. Zajímalo by mě jestli sa dá zbavit závislosti na pervitinu (užívám ho 2 roky - šňpáním) aniž bych musel do léčebny. Existuje nějaký návod jak vyabstinovat doma? Děkuju a zatim

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, existuje spousta možností jak se zbavit užívání drog bez léčebny. Tou asi nejschůdnější a nejpravděpodobněji účinnou je pokusit se o nějakou ambulantní léčbu. Ne že by to bez ní nešlo - ale lidé při pokusu přestat sami často selhávají. Ona je totiž jedna věc abstinovat začít, druhá je vydržet. Mark Twain říkal: Přestat kouřit je ta nesnazší věc na světě, já to už udělal 322 krát. :-) Takže kdybyste měl zájem a chtěl s námi spolupracovat (taky to předpokládá, že bydlíte v Praze nebo někdy blízko) - stačí zavolat - 220 803 130, nebo rovnou dorazit v úterý nebo ve čtvrtek v 10,30 na adresu Denní satcionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7. Pokusíme se posílit vaší motivaci, navrhnout vám vhodné kroky jak začít, zařídit vám vyšetření zdravotního stavu - abyste třeba za 2 roky nezjistil, že máte žloutenku typu C a tvrdnou vám játra. ...
Pokud z Prahy nejste nebo nechcete nikam chodit a nebo je to tam kde bydlíte pro vás obtížné (třeba bydlíte na malém městě - chápu, že pak jít k psychiatrovi a bavit se s ním o vaší drogové karieře bude až ta poslední možnost), tak máte šanci, pokusit se o něco sám. Předem ale upozorňuju - není to ansdné a hlavně - je to relativně na dlouho. Návod zní - vystříhat se kontakltů s ostatními pařiči, nebrat jim telefon, nebavit se s nima, koupit si vitaminy (ne ty šumivé, nemusí vám udělat dobře v žaludku), nějaké minerály, zavést si kasárenský režim - tj naprosto pravidelná žívotospráva, pohyb, přiměřeně práce a až budete mít po měsíci dojem, že už je to O.K., tak si to ještě tak 2-3x prodlužte. No a jste z nejhoršího venku. Jen bych rád upozornil - k tomu režimu taky patří - žádný alkohol, žádná tráva, žádný prášky, ...
Držím palce, a kdybste chtěl něco upřesnit, stačí napsat :-)