to Bára
lily
Víte co,tak já ten kontakt beru,problém bude asi v tom,že nejsem pražská.Někdy bych si na to ale určitě ten čas udělala takže mi to napište.TedĄ jsem docela v pohodě,dokonce ustoupily i ty stíhy,který jsem měla,s tím zařazením popsala bych to asi takhle na levo:jsem já a nahá a na pravo:se pozvracím.Nepatřím opravdu nikam.Spíš mě možná děsí to jak lehce se s tím smiřuju.Lituju svejch činů,lituju svou mámu,která mě jediná miluje a jí ikdyž o tom neví pořád jenom lhala...Svědomí,no.TedĄ mi napsal dopis jeden kamarád,kterýho zavřeli za prodej a tedĄ je čistej,myslíte že bych se sním měla sejít???Tvrdil mi,že jsem jeden z mála lidí,který by chtěl po návratu vidět...No nevím,jsem nejistá v obou společnostech,ale přece nebudu celej život trčet nad knihama,ne?Jinak tu knížku určitě zkusím,dneska se chystám asi po 14 dnech ven,tak uvidíme jak to všechno bude,většinou si dám tak 2špeky to je snad jediný s čím asi nepřestanu nikdy,docela mi ti pomáhá jsem víc komunikativní je to špatný?Někdy mi přijde že jsem na sebe moc přísná a někdy je to naopak,ale nikdy to není tak jak bych chtěla.Jsem teda z Vrchlabí,ale ten kontakt určitě.Mějte se

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že ten pocit, že nikam nepatříte, po čase taky bude méně intenzivní. Pokud vydržíte nebrat, tak je velká šance, že si za nějakou dobu budete připadat vcelku normální :-) To, že nechodíte moc ven, je spíš v tuhle chvíli lepší než horší, protože sama vidíte, že vás to táhne k tomu, jak být zase pod vlivem nějaké látky (byť se jedná o travku). Zkuste si to víc hlídat a nepřehánět to, protože je to jedna z cest, jak se po čase dostat zase zpátky k drogám, i když to tak na první pohled nevypadá (zůstáváte stále aspoň trochu v tom prostředí, které je okolo drog, i když se jedná "jen" o trávu, může to zpomalit průběh toho, že se teď po předchozím braní dáváte psychicky do pořádku, může to způsobit intenzivní chutě na drogy, nehledě na další rizika, která to nese). Lidem, kteří se přestávají brát, se obvykle doporučuje, aby aspoň po nějakou dobu na začátku abstinovali od všeho, včetně alkoholu, trávy... a doporučuje se, aby tahle doba byla řádově v týdnech nebo spíš měsících... Tak na sebe buďte opatrná. K těm výčitkám svědomí - nějakou dobu trvá, než se s tím člověk vypořádá, ta minulost je prostě kus života, který neodseknete i kdybyste sebevíc chtěla. Ale nemá smysl se v tom nějak utápět, protože v tuhle chvíli je to něco, co už minulo a stejně s tím moc nenaděláte. Pokud o těch vašich úletech maminka neví, nechte tomu čas a někdy v budoucnu s ní o tom můžete mluvit, abyste se těch výčitek zbavila. Ale tím, že v upřímné snaze vše napravit budete teď chtít tohle nějak otevírat a řešit, nasekáte spíš ještě větší paseku. Takže bych to zatím asi nechala být, i když chápu, že vás to trápí. Ohledně toho kamaráda - musíte zvážit sama, zda se s ním sejít - jde o to, jak dlouho nebere a jestli skutečně nebere, co všechno jste spolu zažili na drogách - je totiž riziko, že se s ním sejdete, nebudete mít co jiného za téma než drogy a nakonec by to mohlo dopadnout tak, že si půjdete spolu dát, protože si navzájem rozjedete chutě na drogy... Ze zkušenosti s klienty vím, že takhle podobné situace občas končí, nechci tím říct, že to tak nutně musí dopadnout i u vás, ale jen je dobré o tom riziku vědět. Ohledně toho kontaktu - projížděla jsem kontakty na kolegy, které mám a na centra, která se zabývají touhle problematikou, ale ve Vrchlabí jsem nic nenašla. Zkusím ještě pátrat, i v nějakém bližším okolí. V Praze je možností dostatek, jinde už to taková sláva nebývá, tak vydržte a já se pokusím vám něco najít a kontak vám pošlu, když znovu napíšete. A omlouvám se za pozdní odpověď, zkoušela jsem pořád hledat ty kontakty, které se mi nezdařilo najít... Zatím se mějte pěkně, držím vám palce.